Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Datteren min er 21 mnd, og ved matbordet er hun helt håpløs.. hiver maten i gulvet for å få oppmerksomhet fra oss andre... overser vi det, hyler hun for å få oppmerksomhet, og kjefter jeg på henne for at hun hiver maten later hun som hun ikke hører hva jeg sier... begynner å bli ganske sliten av dette, vil jo ha et barn som sitter ordentlig ved bordet og spiser maten sin pent! Noen m tips? Skal jeg bare sende henne fra bordet?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Hiver meg på denne, bortsett fra at her hives ikke maten veggemellom,men hun nekter å sitte iro, Har tripptrappstol,men nekter å sitte i den om bøylen er på, så hun sitter uten. Men å få en på 20mnd til å sitte iro under hele måltidet uten å fly opp å ned fra stolen vet ikke jeg hvordan jegskal få til??? Dessuten er hun veldig treg me å spise, spiser ofte først etter at andre er ferdig me å spis, er jo så mye annet som er spennende.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Her har vi heldigvis en stol m belte på, ellers hadde hun kun sittet et par minutter.. er vi steder uten stol m belte er måltidene HELT håpløse.. hr vært på et par restauranter, og da har jeg rett og slett festet henne m et vanlig belte, da har hun sittet i ro... HI
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Akkurat dette har vi også problemer med. Snuppa sitter fortsatt i høystol, men ho reiser seg opp HELE TIDEN, og bare tuller og tøyser.. På fredag sa jeg at "sett deg ned, eller så legger jeg deg". Så det endte med at ungen ble plassert i senga, mens vi spiste ferdig. Da gikk jeg og hentet henne, satt henne ved bordet, og da spiste ho uten tull. Så vi kommer til å fortsette med dette en stund, kanskje det gir varige resultater!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Det hørtes bra ut. Hylte hun da du måtte sette henne isengen? Eller "forsto" hun hvorfor hun ble satt der. Hvor gammel?
Carnivale Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Det er dumt å bruke senga som en "trussel" da, med tanke på soving og sånt. OM de forbinder senga med et sted de må være for å straffes, så er det mye mulig at legging og soving vil bli vanskelig etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Ho ble litt sint ja, men ga seg fort. Ho skjønner at det ikke nytter å grine seg til vilja si... snart 2 år.. Til Carnivale: jeg forsår det, men senga er eneste stede ho ikke kommer seg ut fra. Om jeg bare setter ho på rommet sitt kommer ho seg ut.. Men, vi har brukt denne metoden 2-3 ganger, og det virker foreløpig. Så håper vi ikke må bruke den mer..
Rikku Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Hehehe og jeg trodde vi hadde det vanskelig med bordskikken i huset. Her går mye på gulvet og måltidene går meeeget tregt. Fant han på tull før ble han satt i lekegrinden som han nå klarer å vælve seg ut av. Vi brukte den aldri til lek allikevel så om han forbinder den med time-out så ok. Nå har vi gått over til time-out i trappa for derfra ser han oss ikke. Maks 1 min selv om 2åringer skal tåle 2 min er dette leeenge for mor:))), men han får ikke komme til bordet hvor vi andre stooorkoooser oss med mmmmmmnammenammat om han ikke vil sitte i sin egen stol sammen med oss. Han blir aldri tvunget til å spise noenting, og vi tar fra ham maten om han tøyser etter å ha kommet tilbake, evt bærer ham bort igjen om nødvendig. Barn sulter seg ALDRI! Men de kan virkelig teste deg så du nesten tror de bare tåler iskrem til alle måltider...hehehehe Senga hans ville jeg aldri brukt da dette bare skal være happy place for han. Han er 23 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå