Gå til innhold

Bekkenløsning? HJELP! TRENGER SVAR!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vondt i korsryggen, nedover rompa og lårene. Blir sliten av å ligge, blir sliten av å sitte, blir sliten av å ligge.. Ikke enkelt dette. Er ca 5 mnd på vei nå. Jobber i barnehage på småbarnsavdeling og synd det blir mye tunge løft. Å ryggen blir ikke bedre for å si det sånn. Det hender også at det "smeller" i bekkenet.. Å da jeg var lita (baby) ble jeg putebehandlet.. Hva tror dere?

Hmmm, dette ble rotete, men håper på svar allikevel:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker igrunn slik ja..... Ta deg en tur til fysioterapeut eller Kiropraktor.. Du treng ikkje henvisning

Skrevet

Dytter. Er jo ikke noen respons på Bekkenløsning-forumet..

Skrevet

Kan godt være bekkenløsning/låsning.

Sist svangerskap hadde jeg mye ubehagelige "smell" i bekkenleddene mot slutten. Hver natt da jeg snudde meg i senga meg knakk det. Ekkelt, men ikke smerter egentlig. Gjorde ingenting med det.

Denne gangen har jeg bekkenløsning, og ble sykemeldt nå mot slutten. Smerter etter gange, trapper, sitting, ligging - alt som blir statisk etter en stund... Kan ikke bære noe, være utrolig forsiktig med løft. Ufattelig vondt med skreve/utfall-bevegelse, eller lange skritt. Vondt å prøve å kippe av og på sko. Vondt å stå på en fot og bøye seg for å ta på sokker. Og føler til tider endel nedpress mot bekkenbunnsmuskulaturen.

Det er smerter så mange ulike steder i bekkenet som kan gi diagnosen. Jeg har mest vondt i symfysebeinet, lysker, innside av lår og nedover beina.

Mange føler smerte i og rundt halebein, rompe, hofter, og ilinger fra rygg og nedover beina.

Rygg er oftest rygg - ikke bekken (om du skjønner).

Hos meg mistenkte legen BL da jeg beskrev symptomene. Og allerede i uke 18 var jeg hos fysioterapeut. Det er en fysioterapeut som kan gi deg svar på hva plagene dine kan være, og kanskje hjelpe.

LYKKE TIL...

Skrevet

Hmmmm:)

Har vondt inni lårene, eller hva jeg skal si.. Sikkert det bereømte bekkenet.. Så iler det nedover lårene.. Det knaker og smeller når jeg reiser meg opp, snur meg i senga osv.. Skal egentlig på jobb i mårra, men vurderer heller å skaffe meg en legetime og sykemelde meg for å se om jeg blir litt bedre...

Skrevet

Hmmm, bekkenløsning blir neppe bedre, ikke uten rett behandling i alle fall.

Jeg gikk 50% i noen uker, slik at jeg fikk mere hvile. DET hjalp, en stund. Uansett er dette en tilstand som oftest vedvarer til fødsel...

Lykke til hos lege. Be om henvisning til fysio, om dere kommer fram til at det kan være BL.

Skrevet

er nok bekkenløsning... jeg gikk sykemeldt i fra jeg var 4 mnd på vei..

måtte ta det med ro.. få tak i et bekkenbelte og ta kontakt med en fysioterapaut..bruk bekkenbelte når du går, så kan det være at du slipper unna det verste. det hjalp meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...