Gjest Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Gutten våra på snart 2 år, har plutselig begynnt å bli veldig rampete, vil ikkje høyre etter, rører alt han veit han ikkje har lov til, og når vi sier han ikkje for lov til, da ler/smiler han.... Hittil har vi berre sagt til han tydelig at det ikkje er lov, men eg vart så fortvila en dag at eg sa veldig høyt:Nei! Han skvatt, og eg angra for eg følte det ikkje blei rett, men han lo alikavel..... Så i dag prøvde eg å sei i fra 4-5 gongar når han bar rundt på blomsterpottene, duken, rosene mine ol, og til slutt tok eg han inn på gjesterommet, og sa at då må du berre sitte her, då blei han litt lei seg, men kom rett bak meg like blid.... Han har også som eg har sett, tatt i fra andre barn leker, og gått med de.. Håpe noen har noen gode råd å komme med???:/
bever Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Hold ut! Det må gjentas og gjentas og gjentas... Fjern ham fra det han gjør, fortsett å si nei. Ha en streng-stemme når du sier nei. Utover det? Vær tålmodig og så konsekvent du kan! Der har du en tass med god egenvilje. Blir bra det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå