Gå til innhold

Vannkopper? Trenger litt hjelp her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår hadde 39 i feber dag jeg hentet han hos dagmammaen på torsdag. I løpet av kvelden steg den til nesten 40, men så var han helt feberfri på fredag morgen. Vi valgte allikevel å holde han hjemme, sånn at han fikk en rolig dag. I løpet av helgen har han fått noen blemmer (som jeg først trodde var brennkopper) rundt munnen og også noen helt svake, røde prikker på beina. Han har ikke feber, men virker på en måte utilpass og kanskje litt slapp og sutrete. Vi lurer på om det kan være vannkopper, men da trodde jeg man ble mer syk, hvis dere skjønner, pluss at jeg trodde "prikkene" var mer synlige. Noen som har noen idé?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar en stund før prikkene blir skikkelig synlige..! Lillegutt her var litt småslapp med feber et par dager før prikkene kom, da kun en 5-10 stykker som så ut som bittesmå før-kviser, altså kun røde, ikke noe væske. Dagen etter var det minst dobbelt så mange, og dagen etter igjen var det væskebyller på mange av dem..! Veldig typisk vannkopper :-)

Skrevet

Mine barn har ikke vært Spesielt "syke" når de har hatt det. Eldste på 3,5 år var i super form og var i barneselskap. Men de får jo flere prikker etterhvert. Ikke alle på engang og ikke alle blir blemmer.

ELdste hadde feber en uke før de brøyt ut. Ellers var hun i god form når det brøyt ut!

Skrevet

Og lille snuppa mi på 9 mnd har ikke hatt feber i det hele tatt, men hun har hatt blemmer i 3 uker nå....

Skrevet

Takk til dere som har svart :)

Bare lurte på en ting til! Er det smittsomt når det har brutt ut, eller er det bare før? Sikkert helt noldus-spørsmål, men jeg aner jo ikke..

Skrevet

Smitter før og helt til blemmene er tørket....God bedring:):):)

Skrevet

Smitter VELDIG 1-2 dager før utslettet og helt til vannkoppene har tørket inn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...