Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Er det noen her inne som har fått vite om det er gutt eller jente så tidlig som i uke 13? Jeg skal nemlig på UL da, til Majorstuaklinikken. Jeg har ikke hørt om noen her i Norge som har fått vite deså tidlig, det er jo heller ikke vanlig med UL før uke 17-18 her. Men jeg kommer nemlig fra et annet land hvor det er UL også i uke 11-13. Kjenner mange som har også fått vite babyens kjønn så tidlig(fra uke 12). (og det har stemt også, 3 gutter og en jente i min vennekrets har vært "tydelige" så tidlig)De jeg har snakket med har ikke sett noe "bevis" selv, men legen har sett det etter måten noen indre organer ligger (livmor kanskje når det er jente, blærens beliggenhet har jeg hørt er forskjellig når det er gutt eller jente) Noen med erfaring fra Norge og Majorstuaklinikken?
Gjest Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Hei! Jeg var på UL hos Majorstuklinikken da jeg var 12+5 og han sa med en gang at det var for tidlig å se etter kjønn, så tror man ikke kan det før noen uker senere.
troika*22.01.08* Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 tja...tro nok at det kommer ann på hvordan babyen ligger og hvor god flink legen er med ul apparatet. Går ut i fra at du skal på innvendig ul siden det er så pass tidlig i graviditetten, da ser en også babyen tydligere. har selv vert på ul i uke 11 med innvendig ul, legen kunne da ikke se kjønnet, men barnet vokser jo ganske mye på bare 2 uker...men tror de fleste leger sier kjønnet med forbehol siden det er så pass tidlig i graviditeten, det er veldig lett å se feil så tidlig. men jeg har også hørt om flere som har fått vite kjønnet så tidlig som i uke 12. Men lykke til uansett;)
Athina' Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Kjønn er knapt nok synlig på utsiden enda, så risikoen for at de sier feilkjønn er stor! Det er jo flere som har fått høre feil på ord. ul også, så ikke sett for mye lit til det hvis de sier noe.
ka71 Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Min lege sa i forrige uke (uke 12) at han syntes han så penisanlegg på den lille, men selvfølgelig med stort forbehold om feil.... Så vidt jeg har lest ellers så er det penis som synes først, jenters kjønnslepper kommer først til syne noen uker senere.
purple Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Hei. Var på ul i uke 13. Jeg spurte om kjønn men legen sa han ikk ehadde lov å fortelle det så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Var på utvendig ul i uke 12+4. Syntes vi tydelig så en penis, men JM sa vi bare kunne bruke fantasien, for det er for tidlig å si sikkert. Jenter og gutter kan fremdeles ha nokså like kjønnsorgan i denne tiden..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 i bøkene står det at de ytre kjønsorganene begynner å synes i uke 11 - 12, men det kan fortsatt være vanskelig å se
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Hei! jeg var på UL på Majorstuaklinikken i uke 13, og da sa han det var for tidlig å se etter kjønn ( dette var utvendig UL). Senere samme uken, var jeg på UL(vaginal UL) et annet sted i forbindelse med noe annet, og da spurte gynekologen om jeg ønsket å vite kjønnet. Han sa at det så ut som en jente, og at det var stor sannsynlighet for at det var det, men at det ikke var sikkert. Han hadde 30 års erfaring med ultralyd, så det virker jo som det er mulig å se det...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 han hadde ikke 30 års erfaring med ultralyd, men som gynekolog..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå