Gå til innhold

da har jeg prøvd skrikemetoden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er bare 5 mnd men etter anbefaling fra helsesøster som jeg anser som et klokdt menneske prøvde jeg i går. For meg var det helt forferdelig å høre skatten min grine i 25 minutter. På slutten tok jeg henne opp roet henne og la henne ned igjen, så jeg greidde vel ikke å gjennomføre det 100 %. Da jeg skulle legge henne i kveld la jeg henne ned gikk inn og puttet smokken noen ganger da den var fallt ut, men ikke en skrikelyd. Viss det er så fort gjort vil jeg faktisk anbefale skrikemetoden....Har passt på å gi henne masse kjærlighet i dag slik at hun vet at jeg er glad i henne selv om jeg lar henne skrike litt.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men med skrikermetoden, fulgte du "skjemaet" ved å gå inn hvert 3 -5- 7 min osv???

Eller lot du babyen skrike i 25 minutter uten at du var der inne?

Vi gikk inn hvert 3-5-7 minutt for å vise at vi var der, strøk over ryggen og så gikk vi ut igjen. Tok 2-3 dager. Synes det er ille at babyer skal ligge å skrike seg i søvn uten å være der sammen med dem. De skjønner jo ikke at vi sitter i stuen e.l. Men vi hadde veldig god erfaring med FErber-metoden. Begynte da han var 6,5 mnd

Skrevet

Gikk inn med jevne mellomrom. Satt ikke å tok tiden men gikk inn ganske ofte. Til slutt var jeg der inne og holdt henne i hånden litt. Gikk litt rundt i huset og ryddet og hengte opp kle og slikt men hadde aldri greidd å bare vente i 25 minutter. (Burde kanskje skrevet det i innlegget, kan jo lett misforstås.)

Skrevet

Men det er faktisk kortere tid enn mange bruker første dagen, så selv om det sikkert var fælt tør jeg nesten vedde for at dere ikke trenger å slite særlig lenge hvertfall:)

Skrevet

Jammen godt å høre. Var nummeret før det var to som måtte grine seg i søvn gitt. Ble litt oppmuntret av at vi slapp skriking i dag. Tenka bare å legge henne ned. Bare smilte da vi gav smokken og sovnet etter en liten stund (5 minutter?), men var ganske trett da....

Skrevet

hei!

vi gjorde dette med gutten vår da han var 7 mnd'er. og det tok bare 3 kvelder, og 30 min hver kveld. så var det gjort!! :) gikk inn og trøstet han innimellom selvfølgelig, og 4. kvelden sovnet han av seg selv (vi var ikke inne til han EN gang!) :)

nå holder vi på med lillesøster... det er litt verre... hun er en helt annen baby enn det storebror var. dette er 5. kvelden vi legger henne. i kveld gikk det 45 min, så sov hun. første kvelden gikk det 2 timer!... hun er 5 mnd'er men har vært vant med å bli bysset i søvn... så i kveld var det deilig! :) det er fremgang iallefall!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...