imsdal med julesmak Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Det varierer fra barn til barn. Noen klatrer ut tidlig og legges da over i vanlig seng. Min er 2 år og 2 mnd. og ligger fint i sprinkelsengen sin enda, og så fremst det ikke skjer noe drastisk skal han ligge der ihvertfall frem til jul.
tonebf Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 lurer litt på det selv men mini er nå 2år pg 4mnd og sover enda i sprinkelseng og ikke begynt og komme seg ut så virker som han ihvertfal ligger der litt til!
Monajenten Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Vi flyttet i ny leilighet da jenten min var 21 mnd og da fikk hun juniorseng med sengehest. Det var ingen problem.
Fire småtroll Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Mine har hoppet over i juniorseng med senghest når de har vært ca to år, førstemann fordi jeg ble gravid igjen og jeg ville la han få et godt forhold til sin nye seng i god tid før det kom en baby og "stjal" hans gamle.. Gikk kjempefint begge gangene da, de var så stolte og fornøyde med sin nye seng og store dyne :-)
Mø schæl! Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Har lurt på det samme, men svaret er vel at det ikke finnes noen "fasit", regner jeg med :-)! Jenta vår er litt over 2 år, og ligger enda i sprinkelseng. Hun har derimot begynt å klatre over kanten, så det har blitt litt knall og fall. Vi vurderer derfor å kjøpe en juniorseng når hun likevel skal bytte rom snart, men regner vel med at det iallfall DA blir noen turer ut i stua etter leggetid... (ja, hun får opp dører. Sukk). :-)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Så man ha unger i spinkelseng så de ikke skal komme seg ut selv altså? Hmm. Bytta til vanlig seng litt før lille fylte 2 år og hun har ALDRI prøvd å klatre ut av sprinkelsenga... så jeg burde vel latt henne ha den til hun ble tenåring da sånn at jeg slapp å bli forstyrret om morgene av en unge som står opp selv.... Jøsses altså.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 tenkte kansje å gi henne junior seng til to års dagen=)
Mø schæl! Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Himmel og hav, hvilket bein har du stått opp med i dag, (S)TinkelBelle??! Det er jammen meg ikke rare takhøyden her inne... hjelpes. Klart det er betryggende at barna ikke faller ut av senga si, herlighet. Synes jeg ser jenta vår opp gjennom spedbarnstiden hadde rullet ut av senga og rett på gulvet... herlig. For vår del regner jeg faktisk med at siden hun har klatret ut av sprinkelsenga, så vil hun også gå ut av juniorsenga et par ganger før hun sovner. Du skjønner, enkelte barn sovner ikke med en gang de legger seg om kvelden (vet ikke om dette er ukjent for deg). Alt man skal henge seg opp i! Skjerpings!
*Jente06*gutt08* Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 men da lurer jeg på.... faller de mye ut av junior sengen? For tulla mi "turner" når hun sover..... Er redd det kommer til å bli mangen dunk i gulvet.....
Har to nydelige jenter Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Jenta vår er også en utokråke, og rett før ferien begynte hun å klatre ut av sprinkelsenga... Jeg nærmest løp å kjøpte juniorseng, ville ikke at hun skulle falle ut fra sprinkelsenga og slå seg hardt... Det utrolige er at hun har aldri falt ut av senga. det er jo sengehest, ikke klatrer hun ut av den heller - og det er helt merkelig (klatrer over alt dagen lang). om kvelden sitter hun litt i senga og leker, sovner stort sett feil vei i senga og om morgenen våkner vi av at hun skriker at hun vil stå opp... sitter midt i senga og smiler når vi kommer inn til henne... trodde overgangen skulle bli en strev, men det gikk kjempeflott!! klatret bare ut de to første kveldene...
jente og gutt Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 Vår liie fikk stor vanlig seng da hun var to år og to måneder, da hadde hun klatret ut av sprinkelsenge lenge og vi mente ddt var tryggere med vanlig seng. Hun kommer ut av denne senga også, men har aldri falt ut, og vi har ikke hatt sengehest.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #13 Skrevet 19. august 2007 hva er sengehest da? eller hesteseng- husker ikke hva det het:) er det kant på sengen det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå