cherry coke Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 av spørsmål ang barnehagestart nå? Men jeg MÅ spørre. Jenta mi skal begynne i morgen og vi skal bare være der noen timer. Tenkte å ta med saker og ting som skal bli liggende i barnehagen Bleier og vatservietter innesko og et klesskift. Hva tar dere med som klesskift? Strømpebukse, body, ullsokker og en joggedress. Er det nok? Er det noe annet dere har med til barnet?
tonebf Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 jeg hadde vel ikke tatt med strømpebukse og ullsokker enda for det bvil vel ikke bli brukt! i kurven til mini ligger det ekstra bukse,sokker,body,genser og en solhatt! lykke til med bhg start
imsdal med julesmak Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Jeg sender med junior: -regntøy + sydvest og regnvotter -skiftetøy (bukse, genser, t-skjorte, flere par sokker, strømpebukse, shorts) -støvler -parkdress -tøffler -bleier og våtservietter Har glemt tykk genser og sinksalve )
Mille** Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Jeg tok med bleier (bruker ikke våtservietter og ønsker ikke at de skal bruke det i barnehagen heller), innesko, en bukse, en genser to trøyer, en strømpebukse og ett par sokker. Det er nok foreløpig ja. Lykke til med barnehagestart! )
Gjest ->>- Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Nå vet ikke jeg hvor gammel hun er, men om vi snakker 1-2-åring så ta med flere bodyer, sokker og gensre - fantastisk hvor mye som kan bli dynka i løpet av en dag med litt utelek i regnet etterfulgt av "vaske hendene selv" og litt "vi spiser suppe med skje" selv-måltid og kanskje til og med drikking fra vanlig kopp. Om hun sover med smokk er det greit å ha 2-3 ekstra smokker i barnehagen, i hvert fall om hun skulle være kresen på typen. Mykt, todelt ullsett/fleece e.l om de sover ute.
Nurse80 Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Sinksalve o.l Hudkrem viss ho bruke. Solkrem. Sikkert lurt med to bodyer, 2 sokker og 2 bukser. Blir ofte 2 skift per dag med min gutt!!! Kosedyr til soving. Regntøy og utedress!
stinky-monkey Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Hvis du bare skal være noen få timer i morgen så hadde jeg ikke tatt med så mye annet enn et bleieskift. Så kan du spørre de i barnehagen når du kommer om hva som er viktig å ta med. For forskjellige barnehager har forskjellige ting. I barnehagen til guttene våre har de våtservietter der til alle, så man må bare ta med bleier. Og av og til har de lure tips der om hva som er viktig og ta med. Noen barnehager må man jo ta med egne drikkeflasker osv, mens i barnehagen til våre har de flasker der til alle (alle er like, og de har skrevet navn på de med sprittusj). Så sånne ting trenger ikke vi å ta med. Så jeg ville bare spurt de som jobber der i morgen hva de syns du bør ta med :-)
cherry coke Skrevet 19. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2007 Takk for svar alle sammen! Gleder meg til i morgen! Men har litt sommefugler i magen også! Har vært hjemme alene med jenta mi i snart 2 år, så det blir en overgang:) Men tror hun kommer til å storkose seg!
Tingelingelate med to tomater Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Mini begynte i bhg før helga og jeg tok med dette til han: - 1 joggebukse - 1 "vanlig" bukse - 2 gensere - 1 t-skjorte - 1 strømpebukse - 1 par ullsokker og 1 par vanlige sokker - 1 par "regnvotter" - finlandslue i ull, litt tykkere lue og en vanlig ull-lue. - 1 todelt fleecesett Regntøyet og støvlene blir også værende igjen der (men har hatt det hjemme i helgen da han bruker det). Selv om det ikke blir brukt så kan det jo godt ligge der. Og jeg syns det er greit å vite at det ligger skift der om det skulle bli kaldt.
gærne ko Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Hadde med body,strømpebukse, sokker, joggebukse, tøfler, bleier, regntøy, parkdress, støvler, ullgenser, ullbukse, stellekrem, solkrem, sommerlue, tynn vanlig lue, vogn. Tok med alt første dagen, sjølv om ting som ullgenser og sånt ikkje blir brukt heilt ennå. Så er det i alle fall der...
stinky-monkey Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 He, he.. DE laaaaange listene da :-) Jeg har i barnehagen til guttene hver sitt regnsett og støvler (som alltid er i barnehagen) Også har de en genser, en bukse, ei truse og ett par sokker hver som ligger der i kurven :-)
BettyBoob Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 mini på 17 mnd begynte 2 aug, dette har vi liggendes der : solkrem, badebukse og håndkle innetøfler 2 joggebukser, 3 bodyer, 2 gensere, to joggejakker, sokker, 2 t skjorter, to shortser bleier, zinksalve smokk og koseteppe til luren regntøy + gummistøvler sommertøyet er det vel snart å pakke med seg hjem igjen og bytte ut med ull o.l da dessverre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå