Gå til innhold

KAN NOEN HJELPE MEG????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi skrev under på papirene vedr. fødselspermisjon "bommet" vi på punktet ang penger. Vi ville egentlig ha 80% lønn istedefor 100% lønn som vi da krysset under på. Egentlig skulle jeg ha begynt på jobb i september (papsen har da 6 uker med permisjon), men har søkt jobben om permisjon uten lønn frem til midten av november, og fått den innvilget.MEN så etter en del uforutsette utgifter så har vi ikke penger til dette allikevel. Jeg har snakket med sjefen min om jeg kan begynne på igjen når papsen er ferdig med sin del av permisjonen og det kunne jeg gjøre sa han. De trengte alltids folka nå som det nærmer seg jul. MEN så kommer det store MEN-et mitt igjen, iløpet av helgen har jeg fått et tilbud av min mor å få låne penger av henne, sånn at lilletuppa slipper å begynne i barnehage når hun er knappe ti mnd, men vente en måned og vel så det til. Jeg føler jeg sitter sånn i saksa, for jeg har ikke lyst å komme i klammeri med sjefen, og ønsker av hele mitt hjerte at jenta mi ikke skal måtte begynne i bhage ved ti mnd alder. Planen min er å fortelle min sjef dette, og håpe på forståelse fra han. Vi har ingenting annen skriftlig avtale enn den permisjonen jeg har uten lønn til midten av nov. Er jeg på tynn is og risikerer jobben min, eller kan jeg virkelig gjøre det sånn. Mammahjertet mitt blør store dråper fortiden:o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffameg, så vanskelig situasjon da!

Vet ikke helt hva jeg ville gjort...? kan du la tulla begynne i barnehagen "litt", og jobbe redusert stilling? Foreslå for sjefen at du jobber halve dager for eksempel? Eller så kan du jo være helt ærlig med ham, og si at dere har fått penger av moren din, og at du nå er i tvil om hva du skal gjøre... Dersom du har et bra forhold til sjefen din tror jeg kanskje det er best å være helt ærlig, men litt ydmyk overfor om du kan vurdere å jobbe litt kanskje?

Skrevet

Ja det er en helt j... situasjon egentlig. Jeg hadde tenkt å si det som det var å fortelle at jeg jeg ble tilbudt penger og at jeg tenker veldig på tulla sitt beste. Tenker ogsåå at jeg kanskje skal tilby meg å jobbe de siste 14 dager av min manns permisjon, hvis sjefen min skulle bli sinna. Jeg har ikke noe godt forhold til han ifra før, han er en "psykopat"-sjef. Vet aldri hvor vi har han. Men jeg blir ikke så veldig skremt av han jeg da, begynner å bli vant til han på en måte.Barnehageplassen må jeg bruke 100% når hun starter, hvis ikke kan jeg miste den. Har søkt om 100% og fått 100%. De har allerede vært snill og gitt oss betalingsfrie mnd fram til hun starter, så vet ikke hvor mye jeg kan spørre de om heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...