Gå til innhold

DAGMAMMA EL. BARNEHAGE FOR DE MINSTE? JEG HAR KVALER!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt uventet fikk vi plutselig tilbud om barnehageplass til minsten på snart ett år. Det er jo enklere med henting og bringing og vi sparer flere tusen kroner inntil kontantstøtten kommer, så jeg lot fornuften råde og sa opp dagmammaen (riktignok med tungt hjerte).

Han har bare vært der i to uker, men det har også gått helt smertefritt. Vi har fått henne gjennom et byrå og hun har masse gode attester. Hun tok det bedre enn meg, som var helt på gråten, men var tydelig lei seg. Hun hadde jo blitt så glad i ham, han er en ordentlig godgutt.

I utgangspunktet synes jeg at det kan være bedre med dagmamma for de minste, vel og merke dersom man har en god og stabil dagmamma. Er redd for at han skal bli veldig sliten, og han kan jo ikke en gang gå ennå.

Alle sier at det vil gå fint med minsten, og jeg må ikke tenke på henne - hun er jo profesjonell, men jeg har helt vondt i hjertet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har valgt bhg og det går strålende. Er et stabilt sted han kan bli til han skal begynne på skolen om ikke noe helt uventet skulle skje. For meg ville det vært en "skjebne værre enn døden" og måtte lete etter en dagmamma! Litt skeptisk ja!

Skrevet

Jeg ville valgt dagmammaen jeg da. Men jeg er litt sånn som syns at de små har godt av å vente litt før de må inn i disse veldige organiserte hverdagene. De må begynne tidlig nok på skolen syns jeg da...

Men ville nok hvertfall ventet minimum et år til før jeg ville valgt bhg.

Men det er meg!

Skrevet

Dagmamma er uaktuelt i dette huset uansett. Det skal være KRISE før jeg har en dagmamma. Grunnen til det er at jeg ikke stoler på en ukjent person til å ta vare på barnet mitt på best mulig måte. Skulle jeg hatt dagmamma så måtte det ha vært en jeg kjenner så godt at jeg kan stole 100 % på han eller henne. Så jeg er glad for at vi fikk barnehageplass med en gang til snuppa.

Skrevet

Uten tvil BHG. Barn i 1 års alder er små, men veldig sosiale vesner og har stort behov for stimuli av andre barn i denne alderen når det gjelder videre utvikling, min gutt på 15 mnd skal begynne i BHG denne uken.

Skrevet

Jeg ville nok valgt dagmamma til han var 2 år, så barnehage, men det er meg da. Og nei, du kan slappe helt av, det kommer til å gå veldig bra med han i barnehagen!!

Skrevet

Barnehage med liten og rolig småbarnsavdeling. Når vi ikke hadde barnehageplass så vurderte jeg ikke engang dagmamma, var heller hjemme selv.

Skrevet

Avdelingen har 12 barn med 4 voksne.

Hos dagmammaen er det to andre barn, så han får jo sosial stimuli der også.

Jeg er også skeptisk til å overlate barnet mitt til en fremmed, men dama har fått gode attester i flere år. I tillegg virker de barna hun har passet det siste året veldig trygge og tillitsfulle, så jeg slapper av på at han blir godt ivaretatt av henne.

Jeg er vel redd for det ukjente. Eldstemann begynte ikke i barnehage før hun var nærmere to, og da på en mindre avdeling enn dette, men det går sikkert fint...:0)

Skrevet

Hvordan vet du at du kan stole 100% på bhg personalet da? Ikke alle som jobber i bhg er like godt egnet!! Jeg har selv jobbet i mange bhg og sett og hørt mye rart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...