Gå til innhold

Mamma sa alltid når jeg var liten

Anbefalte innlegg

Skrevet

at klær måtte være rene og pene. Underforstått at om du hadde dårlig råd var det greit at klærene var gamle og slitte bare de var lappet ordentlig og vasket.

Så kravene til mødre var da at det er greit å ha dårlig råd så lenge du ikke var mindre enn en perfekt husmor. Høye krav til mødre før i tiden også ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes jo også at de skal ha rene og hele klær da.

Skrevet

Da har du vel ikke en treåring i huset. Klærene er rene fram til neste måltid, utetur eller barnehagebesøk. Han får nye klær hver dag med mindre de er veldig skitne. Babyer, ja de skal alltid ha rene og pene klær.

Skrevet

så sant, så sant.

Skulle lillegutt på snart 4 år vært ren i tøyet hele dagen måtte jeg ha kjøpt noen klesbutikker ja!

Men, han kommer i barnehagen med rene klær og vasket ansikt, altså;o)

Jeg elsker å hente mitt skitne barn i barnehagen - det betyr at han har vært aktiv og har kost seg:o)

Skrevet

svigerfar har det beste uttrykket jeg vet om:

det er bedre at du har en skitten og møkkete unge når h*n kommer hjem, for det betyr at h*n har kost seg! og heller en overaktiv unge, enn en som bare sitter i sofakroken og ikke gjør noe (da sikter han til at barnet flyr opp etter veggene :) )

ja, svigerfar er klok han ;)

Skrevet

Er veldig enig med din svigerfar, jeg! :)

Her blir alltid jenten sendt ren i barnehagen, og kommer alltid hjem skitten;)

Skrevet

Mener jo ren om morgenen. Med en gang han er ute er han jo skitten

Skrevet

barn skal jo være skitne når de har lekt og kost seg :) det er naturens gang!

Skrevet

Husker min farmor, som var butikkdame, var SJOKKERT da en dame kom på butikken, med 2 barn som ikke var rene i tøyet. ....hehe....tenk om man skulle bytte bhg-klærne før man kunne stupe innom prix og kjøpe med poteter.......

Skrevet

Så husker jeg også at vi fikk beskjed om å passe på tøyet vårt, ikke skitne oss til. Det var en del av barneoppdragelsen. I dag er jeg jo bare glad om lillegutt ha kost seg med å rulle i søla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...