Stolt mamma for første gang Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 vår lille sønn på 3 mnd får veldig sjelden bæsjebleie. Det kan gå 5-6 dager, og når det går over 3 dager blir han veldig utilpass både når han spiser(rikser veldig med hodet), skal sove (ligger å trykker og våkner ofte). Noen tipset meg om å hjelpe han med termometer. Det har jeg gjort to ganger nå, og da kom det .... men er ikke egentlig dette å forstyrre systemet hans? Noen som vet om det kan være skadelig? Han burde jo egentlig få det til på egenhånd men det går ut over søvn til både barn og foreldre. Og vondt å høre på at han har det vondt.....synspunkter?
olla Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Febertermometer, er det det du mener?? Kommer bæsjen ut da? Det er ikke farlig, å visst noe så enkelt kanhjelpe, så bare hjelp i vei!
Gjest Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Hvorfor ikke gi han litt sånn sviskesaft på skje? HAr alltid funket for mine barn!
Stolt mamma for første gang Skrevet 19. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2007 hm kan jeg gi ham sviskesaft når han bare er 3 mnd å kun drikker mm? Ja, det hjelper. Når han får termometer i stumpen så trykker han veldig...tror en "trigger" muskelen der. Men er redd at han blir sår, eller at kroppen ikke lærer seg til å trykke selv når jeg "jukser" slik
Gjest Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Det er ikke farlig å gi baby sviskesaft, Det er jo ikke snakk om store mengder uansett. En liten teskje el to!
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Sviskesaft på glass fra nestle er helt ufarlig, men så lenge du bare amer så skal han ikke få problemer med avføring, så viss det er kun det han får ville jeg faktisk tatt en tur til legen..
St.Sunniva Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Det er ikke uvanlig at noen babyer kan gå opptil en uke uten å bæsje. Jeg hadde en liten periode med det, og gikk over etter en liten stund. Er ikke farlig å bruke termometeret, men pass på så du ikke vrir for mye på det, eller putter det for langt inn :-) De anbefaler vel ikke sviskesaft før etter 4 mnd, men du kan jo prøve bittelitt. Frys ned resten i isterningsposer, så har du fine porsjoner fremover.
Lykke (ö;) Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Begge guttene våre var også "uke" bæsjere når de var noen mnd gamle. Av og til måtte vi hjelpe til for de hadde ganske vondt. Et kjerringråd jeg har brukt av og til er å ta et bittelite såpespoon inn i rompa(ca en lillefingernegl) . Inne 3 minutter er han nok blitt tømt. Lykke til!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Jeg brukte termometer på snuppa, og det hjalp det. Også det hun over her sier, et såpestykke. Det er med på og trigge trykkemuskelen, så han får det (forhåpentligvis) ut. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå