Gå til innhold

sykehus maten...

L-O-V-E&prinsen+spireimagen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig med denne sykehus maten. Sist jeg var innlagt var det IKKE mye å skryte av. Greit nok at maten er så som så, men det er jo så små porsjoner.... Spiser ikke unormalt mye jeg da, men syns det var så lite mat.

Må vel ha med meg et ekstra lager med mat når jeg skal på føden...

Hva har dere gjort? / tenkt å gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi måtte på eit spiserom å hente maten til kvart måltid, så fekk så myke vi ville ha...

Skrevet

Jeg fikk mannen min til å ta med mat hver dag. Han jobbet i restaurant da, og jeg var vel litt bortskjemt på den fronten=) Men har tenkt å be han ta med denne gangen og, jeg syns sykehus-mat er nitrist, og da spiser jeg nesten ikke....Lykke til da:D

Skrevet

På sykehuset i Fredrikstad fylte vi ut et skjema med hvilken mat vi ville ha til frokost/lunsj/middag. Kunne velge mellom mye egentlig. Syns det var mer enn nok og god mat jeg. :-)

Skrevet

Før fødselen var eg på obs-posten (igangsetting) og der var det eit spiserom der ein gjekk og forsynte seg sjølv. Maten var brukbar, og det blei tatt hensyn til at eg ikkje et kjøt.

Etter fødselen var eg på barselloftet (pasienthotellet), og der var det super mat. Fin buffet - hotellstandard.

Men det er jo greitt å alliere seg med familie og vener som kjem på besøk etter fødselen og få dei til å ta med litt mat ("Jada, dåke er velkomne til å hilse på den lille, men det kostar ein Peppes pizza!!") :o)

Skrevet

Vi fikk sånn frokost buffe greier, og middagen var vell ok på føden ialefall.. Mye mellommåltid og havregrøt fikk vi.

Jeg syntes det værste var å måtte spise sånn butikkbrødskiver etter en laaaaang fødsel.Er jo bare luft jo.. Tror jeg spiste 7 og da turte jeg ikke be om flere :)

Skrevet

åååh jeg ELSKET sykehusmaten!!!! så variert og god! lå der i en uke, og fikk snitter med alt fra karbonader til røyket laks på. (pluss pynt;-) ) og middagen var alltid rikelig og god. og "hjemmelaget" suppe hver dag, som var de BESTE suppene EVER! gleder meg til sykehusmaten jeg. hadde forventa meg flymat, men det var langt ifra sannheten.

Skrevet

Bekymrer meg ikke for maten på sykehuset. På a-hus hvor jeg skal føde har de et kjøkken hvor man kan forsyne seg med brødmat og pålegg utenom de faste måltidene. Ellers kan jeg også be mannen min kjøpe mat i kantina til meg hvis jeg ikke skulle like noe av maten som blir servert til middag osv.

Skrevet

Lå på Pasienthotellet på St.Olavs Hospital i Trondheim da jeg fikk Une for 18 mnd`er siden. Var storfornøyd med maten, og ville nesten ikke hjem, ble nedtur å komme hjem og måtte lage alle måltider selv..... Hvis jeg ville spise på rommet kom de med skikkelige brett med alle slags godsaker :)

Gleder meg allerede til neste gang, håper jeg havner der igjen :)

Skrevet

Jeg er veldig kresen på mat - så både mannen min og venninden min vet at de må ha med seg mat når de kommer på besøk.

Blandt annet står bakt potet øverst på lista over ting min mann skal ha med seg på første besøk... er mulig jeg må skremme han ut for å kjøpe det også, forresten, for jeg har hørt mye om sykehusmat.

Skrevet

har jobbet litt på sykehus kjøkken og der var det slik at pasientene fyllte ut et personlig kort med eventuelle alergier, hvilken str på porsjonene di ville ha ("normal" eller "stor"),o.l, i tillegg har dem jo alternativer til middagene i tilfelle noen ikke skulle like det som er=)

synes selv maten på det sykehuset var supergod, alt laget fra bunnen av og så fersk som det var mulig å få det, men har selv logget på et annets sykehus der maten ikke var så god å da ble det ofte til at sambo eller mamma sprang ned på kiosken å kjøpte baguett, pølse o.l.

Skrevet

På det sykehuset jeg skal på får man ferdige porsjoner på sånne brett... Husker det fra oppholdet for ett år siden... Ikke noe buffet som jeg vet om iallefall, men mulig en kan få ordnet litt brødskiver og sånn:) hehe. MÅ ha mat ganske ofte jeg så, et lite mat vrak:)

Men får sambo til å ta med litt :) hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...