Gå til innhold

kommer ikke på do, "hjelpe til" med termometer. Farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vår lille sønn på 3 mnd får veldig sjelden bæsjebleie. Det kan gå 5-6 dager, og når det går over 3 dager blir han veldig utilpass både når han spiser(rikser veldig med hodet), skal sove (ligger å trykker og våkner ofte). Noen tipset meg om å hjelpe han med termometer. Det har jeg gjort to ganger nå, og da kom det .... men er ikke egentlig dette å forstyrre systemet hans? Noen som vet om det kan være skadelig? Han burde jo egentlig få det til på egenhånd men det går ut over søvn til både barn og foreldre. Og vondt å høre på at han har det vondt.....synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HS sa vi kunne gjøre dette i ekstreme tilfeller men er vel ikke å anbefale som en regelmessig greie. Du skriver ikke om han får mm eller mme. Sviskesaft er han vel for liten til, tror de anbefaler å vente til 4 mnd

Skrevet

han får kun morsmelk ja...

Skrevet

Det er helt vanlig,sønnen min var også sånn,men nå har han begynt med grøt og da bæsjer han daglig.Men jeg syns ikke at du skal drive med trmometer,la det komme naturlig ,for han kan bli avhengig av det,det er bedre at kroppen finner ut av det.du kan jo prøve og gi han litt vann med litt malt oppi eller pumpe deg og ta litt malt oppi melka.

Skrevet

Enig m mamma`n til William! Dersom han KUN får morsmelk skal det ikke ha noe å si om det går mange dager imellom...

Men hør med HS ang det at du synes han virker utilpass... Kan det være noe du spiser som han reagerer på de dagene han er utilpass tror du?

Skrevet

velkommen til vår verden! vi har slitt med dette siden første måned og nå er vår sønn 8 måneder.. det er vanskelig for meg å si hva du bør eller skal gjøre, men kan i allefall gi deg våre erfaringer.

I de første par månedene ante vi ikke hvorfor han var så urolig, men vi begynte å gå på kveldspoliklinikken her i bergen fra han var litt over en måned. Han var svært urolig, sov knapt. Der ble vi anbefalt alt fra sviskesaft til avføringsmiddel. Ta ikke alt for god fisk fra verken leger eller helsestasjonen. Det gjorde dessverre vi. Slike ting gir faktisk mer luft i magen og vår sønn fikk det enda verre. Nye besøk fulgte og vi ble anbefalt enda høyere doser. Denne tiden var jeg stort sett ute å gikk halve natten, mens moren gikk halve dagen.

Etter 4 måneder søkte endelig fastlegen vår til barneklinikken om hjelp, men vi måtte vente til han var nesten 6 før vi slapp til. Der møtte vi alt fra leger til en sykesøster som skjelte oss ut fordi vi ikke la sønnen vår etter han hadde spist (som om det var løsningen) og vi følte oss ikke særlig bra. Hun klarte imidlertid ikke å roe gutten vår og stormet til slutt ut. Mer så vi ikke til henne. Vi var innom daglig i ca en måned og tok tester. Ingenting funnet og alt normalt. Så tok en overlege over og vi fikk mer hjelp. Hun tok oss mer seriøst og vi fikk blant annet melkeerstatningen Neocate som hjelper litt for tarmen. Vi merker bra forskjell etter mating.

Nå er han som skrevet 8 måneder. Vi hjelper han ca 3-4 ganger daglig ved å ta lillefingeren inn i rompen. Dette er ikke noe farlig og han er som en helt annen gutt etterpå. Han er blitt en kjempesterk gutt så mammaen må holde han fast, ikke noe hyggelig, men det hjelper.

Vi vet dessverre ikke hvor lenge vi må holde på sånn, men vi sover enda bare noen få timer hver natt. Er ofte vanskelig å vite om han bare er trøtt, sulten eller lignende, men en får en viss følelse etterhvert. Slitsomt å holde på, men jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg at jeg kunne hjelpe han på den måten tidligere. Mye vaselin er selvsagt en nødvendighet.

ps.. fordelen med å være mye våken og i aktivitet er at han kan gå allerede.. minuset er at det er skikkelig kjipt å lese disse innleggene med unger som sover fra 20 til 09.. en slik verden har ikke vi opplevd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...