Gå til innhold

Sovne ved puppen når han skal legges

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er dette så håpløst?? Ser at flere skriver det er helt "høl i huet". Vel, det funker oss, og er det noen grunn til å slutte med det? Gutten er 2 mnd og sover 7 timer i strekk før han skal ha mat igjen. Så sover han i 3 nye timer. Tar han opp av sengen sin, gir pupp liggende i dobbeltsenga, og der sovner han, og da bærer jeg han bare over i sengen sin igjen. Noe "feil" med det??? Bare lurer, vil gjerne vite om dette skaper problemer senere........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei så tidlig gjør man det man må for at de skal sovne:) Mange som mener at man må venne de til å sovne av seg selv allerede fra fødselen, men disse har sikkert barn som ikke er så vanskelig å legge... :)

(har en skikkelig sovenekter selv, så jeg skjønner deg veldig godt) De fleste unger får minst en periode med søvnproblemer (rundt adskillelsesangs alderen for eksempel) uansett hva de er vant til fra start.

Skrevet

Slik gjorde/gjør jeg også....Og min er 6,5 mnd, sovner som regel på puppen, men har sluttet å ligge å puppe på natta pga han våknet så ofte og vi sovnet begge to under amminga. Nå sitter jeg på sengekanten og legger han i senga si igjen. Men det er jo jeg som må legge ham, så det er jo litt slit......Men,men....skal vel ikke amme evig....

Skrevet

Snuppa her er 9 mnd og jeg ammer i søvn på kvelden og noen ganger på dagen ennå. Syns det funker kjempefint og det plager meg ikke å bruke litt tid på legginga om kvelden. Er ikke sikkert det blir så vanskelig å venne ho av med det heller, får håpe ho har blitt trygg nok av all kosen så ho sovner av seg selv etterhvert.

Skrevet

Jeg gjorde det samme med hannah helt til hun var 6 mnd og en dag ikke sovnet fra puppen på kvelden, hun var lys våken og skulle turne i senga- rulle rundt og div. Da hadde vi et lite innsovning/leggeproblem.. Hun er nå 8 mnd og leggingen er en drøm nå, hun sovner av seg selv..Nevner at vi tok ibruk en mild form for skrikekur for å oppnå dette, men hun har overhodet ikke skreket mye gitt..;)

Men nei, det er ikke høl i hodet når babyen er så liten, men du får selvfølgelig en liten utfordring,( mest sannsynlig iallefall) den dag han ikke sovner fra puppen, men det løser seg! syns du skal fortsette slik du gjør jeg, så lenge du føler at det er greit..Han er jo ikke gamle gutten ennå;)

Skrevet

Nei det er da ikke forbudt! Her gjør vi akkuratt det samme =). Er nok ganske så unaturlig at babyer sovner av seg selv.

Skrevet

Min sovnet alltid ved puppen i starten og vi fikk mange advarsler om at dette ville gi en dårlig vane. Mulige det, men nå er han 5 mnd, og det har vært uproblematisk å lære han å sovne av seg selv etterhvert som han har blitt eldre. Ikke stress med det! Det ordner seg! Babyene forandrer seg utrolig fra de er nyfødte og til de feks blir 5 mnd, og det som er umulig i starten (feks å få dem til å sovne av seg selv) , går ofte veldig lett når de bare blir eldre og får andre behov. Bare nyt tiden og unngå mest mulig bekymringer.....

Hilsen en som skulle ønske hun var litt mer ubekymret de første månedene... : - )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...