Gå til innhold

hva skjer med kroppen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hadde EL rundt 24-26 juli, og har etter det fått en rekke symptomer. Bl.annet tyngre bryster, synlige blodårer, trøtt døgnet rundt, store humørsvingninger, vondt i korsryggen, hodepine etc..Alt var der, og jeg tenkte at nå klaffet det.. følte meg merkelig sikker på at jeg var gravid.. En uke etter EL fikk jeg litt brun utflod på papiret, det var så vidt det var noe der...Jeg trodde det var TR som var på vei,hadde IKM rundt 6-10 august, men tenkte den var tidlig ute. Men den kom aldri, og har fortsatt ikke gjort det... har testet men får bare neg. . Noen som vet hva som kan være galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Det er faktisk mange som ikke tester positivt før mange dager etter IKM. Så lenge TR ikke kommer så er det jo håp:-)

Har dere prøvd lenge eller?

Skrevet

Vi har prøvd i 5 mnd.. Jeg synes det virker som alle tester positivt rundt IKM. Jeg blir jo helt sprø av å gå å vente.. Jeg skal vente ut uka, hvis ikke bestiller jeg time hos legen, for hvis jeg ikke er gravid, misstenker jeg at det er noe annet galt....

Skrevet

kan vel være greit å få det sjekket ja. De kan jo ta en blodprøve for å se om du er gravid.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Hei Ketchup

imorgen er jeg 10 dager etter IKM og har enda ikke fått tr. tester bare negativt. tenkte å ringe legekontoret imorgen å høre om jeg kan ta en blodprøve for å se om jeg har hatt el og om jeg er gravid. er på vår første pp..

har også hørt om de som ikke tester positivt før lenge etter IKM, men jeg har aldri snakka me de..

uansett, lykke til! så får du gi lyd fra deg når det blir noen endringer.

:)

Skrevet

Hei vito82,

i dag har jeg snakket med legen, og skal inn i morgen med en urinprøve. Hun ville ikke ta blodprøve før evt senere.. Da får jeg ihvertfall svar, og slipper å gå rundt og bli småsprø..;o)

Skrevet

hei

ja det var bra du kunne komme så fort.

jeg var på legekontoret idag med en urinprøve, den var negativ. har enda ikke fått tr. Sa legen din noe om hva dere skal gjøre om prøven er negativ og du enda ikke har fått tr?

Nå vil jeg bare at den skal komme så vi får bynt på ny pp... for jeg er jo neppe gravid.. æsj, kjedelige greier dette..

Skrevet

Nei, hun sa bare at hun ikke ville ta blodprøve, men kun urinprøve. Jeg spurte om den var lik hjemmetestene, og det sa hun de var. Ser ikke helt poenget med å ta den da..? Jeg tester jo her hjemme... Men fikk inntrykk av at hun kunne se nivået av Hcg, så da kan hun vel se om det er noe håp eller ikke;o)

Jeg har også gitt opp håpet, og vil bare komme igang med ny periode....

Hva sa legen til deg?

Skrevet

jeg fikk bare snakke med en legesekretær, så vet ikke hva en lege ville gjort eller sagt. sekretæren sa bare at den var negativ. jeg kunne få time hos legen min på førstkommende torsdag, men jeg takka nei. sa jeg kunne vente litt å se om tr kom.. men nå lurer jeg på om jeg heller skulle tatt den. Jeg tenker at den kommer kanskje før den tid, og da blir det bortkasta å ha en legetime likssom..

Jeg fikk ikke vite noe om hvor mye/lite hcg det var i urinen.

blir spennende å høre hva legen sier til deg imorgen da! :)

Skrevet

Hei, da er jeg tilbake fra legen, og ikke særlig klokere. Det første hun sa var jasså, så du tror du er gravid. Og fortsatte med, det tror nok ikke jeg.... Da tenkte jeg alt håp var ute, og at urinprøven var neg. Videre spurte hun om jeg hadde barn fra før, og om vi hadde prøvd lenge.. Det endte opp med at hun vil ta maaasse blodprøver for å sjekke hormonene mine, ikke for å se om jeg er gravid.. evt henvisning til gynekolog for nærmere utredning..

Jeg fortalte om symptomene, men det sa hun kunne være innbilt svangerskap. Da jeg skulle betale, kom hun ut i luka og sa til kontordama at jeg skulle komme inn i morgen tidlig for blodprøvene(fastende) og da sa hun at de kunne sjekke urinprøven også... det hadde hun ikke gjort ennå.. skjønner ikke noe jeg.. Hun burde jo ha sjekket den i dag?? ghmrff.. jeg er ikke det dugg klokere....

Skrevet

hei igjen

hørtes ut som en merkelig lege.. syns hun kunne være litt mere medfølende. det er jo ikke noe særlig å gå til legen "å klage" i utgangspunktet.

Jeg skal imorgen, fikk time klokken 11.. er spent, håper min lege er litt greiere, har ikke vært hos henne før..

så imorgen skal du ta blodprøver og urinprøve altså. viste ikke at man måtte faste for å ta blodprøver? hva skal hun sjekke da?

du får holde meg oppdatert, så skal jeg gi lyd fra meg når jeg har snakka me min lege.. er spent, gruer litt... :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...