Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av vogn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...SÅ jeg lurer på om noen vil tipse litt..

Den må ...

-være lettog grei å legge isammen og putte i bilen(problemrygg)

-Ikke ta kjempeplass i bilen i og med at vi allerede har ett barn på 1,5 år i tilegg til en St.Bernhard gutt som tar litt plass

-Må ha plass til pose i..

-4 hjul er ett must..der vi bor er det grusvei og ofte at veien ikke er så veldig bra pløyd på vinteren..

-God plass under til å ha varer der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette lurer jeg også på.. Blir 17 mndr mellom mine, og vi skal ha golden, ikke fullt så stor som St.Bernhard men.. Stor nok:)

Er også fan av 4-hjulinger, så dette blir vel et større problem enn antatt... :/

Ikke funnet vogna med stor V enda så.........

Skrevet

Eg har Emmaljunga Edge duo, den e kjempepraktisk, romslig, lett å demontere, osv. Har du stasjonsvogn går den fint an å slåes sammen med bag'en montert på, og den blir ikke veldig stor :) Har stor lammeullspose i min, og den passer godt. Har også en romslig korg under :)

Skrevet

hva koster emmaljunga edge duo???

Skrevet

7695 med sportsunderstell...7195 med classic undrstell

Skrevet

Har bestemmt oss for SIMO vi....Kombivogn. Hadde det for 14 år siden, og brukte den fra 1993-1999 med 3 barn. Kjempevogn....

www.simo.no

Skrevet

Heisann...

Ta deg en tur der de selger barnevogner..Så ser du etter en som du liker,den skal jo være god å kjøre og ikke minst trygg for babyen din...

Så kan jo du be de hjelpe deg med å se om den passer inni bilen din...

Jeg venter mitt første barn,og fikk bare beskjed om at det var lurt å kjøpe en kombi vogn..

Lykke til da...Håper du finner den rette

Skrevet

Betalte 6000 for vogna i Sverige. Med classic chrome understellet. :)

Skrevet

Takk for svar!!

Men er det noen her som har erfaring med Brio Happy??

Skrevet

Jeg har kjøpt Brio for 3. gang fordi jeg har vært så fornøyd før. Har kjøpt kombi denne gangen, men hadde duo sist. Den var kjempegod og lever i beste velgående hos venninnen min som kjøpte den.

Brio Happy ser litt liten ut i bagen i forhold til duo?

Skrevet

krangler ryggen din HI,så kjøper du IKKE emmaljunga,det er for sikkert! har sjøl denne vogna,og den er svinetung inn og ut av bil,da særlig med sportsvogndelen! derfor har vi og en freestyle fra quinny til turer med bil og til kjøpesenter osv..genial vogn,men den har vel et hjul for lite for ditt formål;O)

Skrevet

Vi har kjøpt Teutonia Mistral, og den oppfyller de fleste av kravene dine. 4 hjul, og du velger selv hjultype etter det underlaget du skal trille mest på, lett å slå sammen, og blir VELDIG mye mindre enn både simo, emmaljunga og brio sine kombivogner - veier også betraktelig mindre.

Det jeg var litt skeptisk til var at bagen jo naturligvis er mindre (smalere, ikke særlig kortere) ettersom jeg skal ha i midten av september og kommer til å trenge pose i etter hvert. Løste det ved å kjøpe softbagen, og å kjøpe den minste dunposen til bruk i vinter. De har også skinnposer som hører til vogna! Jeg tenkte å ta ut bagen og bruke en større skinnpose eller voksipose rett i flat sportsdel mot slutten av vinteren dersom babyen begynner å bli for stor for bagen. Vogna er laget med en "forlenger" på sportsdelen som gjør at babyen ligger stabilt og trygt også slik =)

Skrevet

Hadde Brio duo sist, kjøpte Happy nå. Kjempe fin og lett vogn, men kjøpte ikke kompakt understellet da dette er noe tyngre enn det som er til Duo vognen. Fikk understellet til duo til Happy bag, kjempe fornøyd. Kostet 3990,- sommer kampanje på Reflex,ord.pris er 6990,-

Så jeg gjorde et kupp:)

Skrevet

Vi har også brukt Teutonia Mistral til datteren vår (2 år), og jeg er kjempefornøyd med den. Både dimensjon og vekt på denne vognen er mindre enn de fleste andre tilsvarende vognene på markedet. Den dekker alle ønskene dine.

Mine tips til deg som skal kjøpe; Kjøp for all del ikke bagvogn, den vokser barnet fra innen få måneder. Kjøp ikke Simo, den har ærlig talt ikke utviklet seg de siste 20 årene, har få praktiske finesser, og er veldig tung. Prøv å finne en vogn som kan snu håndtaket, i faser ønsker barnet å sitte forover- og bakovervendt, pluss at det er greit å unngå at barnet får sol i øynene.

Lykke til! :)

Skrevet

Glemte å si at sports vogn/bagen er inklusiv i prisen. Man kan snu bage`ne slik at de enten kan være forover/bakover vendt. Kjøpte beige bag og sort sports del. Kjekt å variere. Har man vinter barn, ville jeg absolutt kjøpt bag vogn.

Skrevet

040506 og 251207!

Har ikke noe svar til hvordan vogn du bør velge, har selv en simo kombi og den tar jo masse plass i bilen!

Men jeg lurer på hvordan bil du har som har plass til en diger hund + vogn i bagasjerommet? =)

Jeg har en Mitsubishi Lancer stasjonsvogn og den kommer til å bli alt for liten for oss når babyen kommer.... Har en Gordonsetter som også tar litt plass i bagasjerommet så vi er absolutt nødt til å kjøpe større bil engang i løpet av neste vår!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...