Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare sitter her å undrer for meg selv..

Er 35+2 idag, vaffal i følge ultralyd, og har jo begynt å forberede å få en liten en i huset, det er nummer to for oss, så mye av forberedelsen går også på å fortelle om babyen i magen til lillemor og gjøre overgangen litt lettere for henne..

Jeg tenker jo en del på fødsel allerede, men kan ikke si jeg har begynt å vente på fødsel ennå. Hadde nok blitt veldig overrasket om det skjer noe i løpet av de første tre fire ukene..

Hva med dere? Når begynte dere å "vente" på fødsel..? Og prøver dere ut kjærringråd og andre tips for å få fortgang i sakene..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,jeg var til jm på onsdag å lillemor ligger dypt i bekkenet,kan komme når som helst,men vil at hun holder seg inne i allefall 2 uker til. har ikke ordnet med noe enda,kjøpt et par rosa sokker bare:) er 34+5 i følge ul,35+5 i flge meg selv:)

Skrevet

Har ventet leeeeeenge.

Skrevet

Venter og kjenner LITT etter fødsel. Bruker kjærringråd med bringebærkapsler og te. Er forresten 37+1, så jeg heter nok fødeklar i morgen.

Har forberedt en del, og snakket også litt med lillemor om at mamma skal på sykehuset å få babyen. Da skulle vi dra med en gang. :) Og forberedte henne på at mamma ble borte en liten stund. Litt vanskelig den biten der synes jeg. Tiden blir fort noe de ikke skjønner, og kan lett bli for mye "gnåling" om babyen også. Er litt redd for det. Hva skjønner hun av det hele når hun er 2 år og 9 mnd?

Skrevet

Venter litt nå. ja. Sist kom babyen ca 36+2, nå er jeg 36+5 og har en eller annen forventning om at han kommer snart. Litt dumt om jeg går to uker over...Håper ikke det! Er fødeklar på tirsdag, så da må han GJERNE komme! I morgen har storebror 1. dag på skolen og den vil jeg ha med meg, men tirsdag, den sattser vi på:)

Skrevet

Jeg er litt sånn ambivalent jeg... Er RIMELIG lei av å være gravid og gleder meg MASSE til å hilse på lille vedkommende i magen, MEN jeg kan ikke akkurat si at jeg ser fram til fødselen...( helt tåpelig, for jeg har to temmelig lette og kjappe fødsler bak meg...) Men modningsprosessen er i full gang, har massevis av kynnere, nedpress og en underlig "murring" nederst i magen og korsryggen, så ting er i ferd med å skje, hoho. Hodet er festet og han ligger langt nede i bekkenet- ready for take off! :-) Håper jeg rekker å bli litt mer motivert til fødselsarbeidet før han bstemmer seg for å gjøre entrè, men jeg føler absolutt ingen behov for å gå på overtid heller. Er i uke 37nå. :-)

Skrevet

Jepp, jeg venter og venter. Nå er det over midnatt og det er den 20. august - min termindato. Har hatt murringer nederst i magen og bak i ryggen i mange dager + at nedpresset er utrolig slitsomt. Kjennes ut som "høna" holder på å ramle av.Jeg er så utrolig lei!!!!! Jeg har ikke klaget en eneste gang på 3. semester - men nå er jeg smådesperat. Jeg har sagt til meg selv at den kommer når den er klar, mmm jada! Den gjør nok det - men nå kan den komme. Har ikke prøvd noen andre kjærringråd enn sex....... og det har ikke vært veldig effektivt foreløpig.

Ble sykmeldt i uke 10 pga. bekkenløsning med gangvansker, har ikke hatt følelse i 3 av 5 fingre på begge hender nesten like lenge og samtidig som håndleddene "låser" seg. I perioder har slimhinnene rundtomkring i kroppen hovnet opp slik at kanalen mellom øret og svelget hovnet opp slik at jeg ikke hørte noe (annet enn piping etterhvert). Jeg har ikke vært spesielt sprek i svangerskapet med alle rare vondter som har fulgt med - har ikke beveget meg noe særlig utover bekkentrening i varmt basseng. Og har da lagt på meg som bare det! Tungt å bære på. Vann i kroppen = legga rett i skoa!

Jeg gleder meg så utrolig til å få småtten opp på armen slik at jeg kan sove, gå , slippe halsebrann, greie å holde fast i ting - slik at jeg slippe å slite livet av meg for å klare å plukke det opp. Jeg gleder meg så utrolig til å begynne å trene igjen!! Føle at jeg er sterk og frisk! Ikke stabbe rundt og aue meg...... Jeg må legge til at jeg har en veldig snill mann som har stelt veldig godt med meg, vært passe medfølende på de "rette" stedene og som hjelper meg så godt han kan. Senest i dag hadde vi et "basketak" av en annen verden da han hjalp meg på med støttestrøpene mine - som jeg ikke klarer å ta på selv - de er utrolig trange! Jeg tror han gleder seg til vi er ferdiggravide også. :-)

Men jordmor er fornøyd, kroppen min tåler å være gravid bra, ingen svangerskapsdiabetes, eller høyt blodtrykk eller tegn til svangerskapsforgiftning - bebisen har det bra. Så da så....... Den kommer nok, har ikke hørt om noen som blir der inne :-)

Mye piping herfra - men det var litt deilig egentlig. Lykke til alle sammen!

Skrevet

Hei S@nne!

Jeg tror nok jeg er litt som deg der, og har ikke begynt å vente

ordentlig før denne helga her! Det har vært helt greit at ting ikke

har skjedd noe før.

Er jo 38 + 6 i dag så det er vel kanskje på tide at jeg også

begynner å innstille meg på at det kan skje snart.

Begynner å bli tung nå gitt, så det går mest på ubehaget

rundt at magen er blitt større (jah, det var visst mulig det også,hehe).

Ønsker deg lykke til de neste ukene ihvertfall, for det

spørs vel om det blir flere BIM treff for meg før fødsel:o)

Skrevet

Jeg er i slutten av uke 34 nå og tenker også mye på fødsel og tiden fremover. Det har jeg gjort lenge allerede.Allerede rundt uke 20 begynte jeg å forbrede meg, hehe.. Jm mente jeg var tidlig ute med dette, og det var jeg nok også, men har hele tiden hatt behov for å å ha "ting i orden" og vite så mye så mulig tidlig slik at jeg bare kunne slappe av når det nærmet seg. Mye av grunnen til dette har kanskje også vert at min tvillingsøster har vert innlagt med premature rier allerede fra uke 33 - 34, og født et par uker før termin med begge sine barn. Jeg har nok forbredt meg på at det samme kunne skje med meg også, men hvem vet, kanskje jeg går over tiden. Det trenger ikke har noen sammenheng. ;-)

Likevel så slapper jeg av, føler jeg fremdels har god tid og har ikke prøvd noen kjerringråd, enda. :-)

Skrevet

Venter i spenning nå ja - 17 dager igjen til termin, og det gjør ingenting om babyen kommer nå... Veldig klar for å møte den lille nå. Formen er noenlunde fin - kan ikke klage på den egentlig. Bortsett fra at leggene mine er steinharde og føles som melkesyre og gangsperr når jeg går..

38+0 i morgen - så ja - venter litt på fødsel nå - kanskje jeg skal pakke sykehusbagen snart;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...