Gå til innhold

Lurer litt, har så vonde kynnerer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått sånn ei noen uker nå. Kynnerene kan være så vonde at jeg må bøye meg framover og bare koble ut til de gir seg. Men de kommer og går helt uregelmessige så jeg er liksom ikke redd for at det er noe igang. Skikkelig vondt i ryggen og av og til i magen. Noen ganger så kjennes det ut som magemusklene skal revne der babyen liggen. Lurer litt på om det kanskje ligger noen nerver i klem eller. Forgje fødsel for 1 1/2 år siden tok bare 1 time og 45 min totalt, så jeg klarer liksom ikke å huske helt hvordan smertene var i begynnelsen. Skal heldigvis til jordmor i mårra på vanlig kontroll, kan jeg spørre om hun kan sjekke meg, for å se om de har noen effekt? Bruker de det?

Andre som har/hatt det slik? Har en veldig sterk følelse for at denne gutten kommer noen uker før termin.

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også veldig vonde kynnere.... slik som du sier, at jeg bare må koble ut litt....

Jeg fødte også for 1,5år siden... i det svangerskapet hadde jeg mye kynnere da også, men de var ikke vonde..... så har vert ganske usikker ang dette selv.. men jordmor beroliget meg med at det er ganske normalt, og at kynnere er en bra ting :)

Skrevet

Maia og Mommy, jeg syns dere skal ta kontakt med føden hvis dere er plaget med ofte vonde kynnere.

Jeg var innom føden på Riksen forrige søndag nettopp for vonde kynnere ( Maia, svarte deg inne på skravle) og der sa både jordmor og lege at kynnere ikke skal være vonde.

Er de det, skal det bestandig sjekkes mtp premature rier og om livmorhalsen har blitt kortere!!

Kynnere er en bra ting, ja, men ikke når de er vonde!!

Skrevet

hmm... dette er jo noe helt annet en det jeg har fått opplyst av både jordmor og lege... merkli...

Skrevet

Hmmm.. rart at det er så mange forskjellige svar fra "fagfolk".. en blir ganske forvirret av dette...

Har det på samme måte som dere og jeg fikk beskjed om at så lenge ikke det begynte å bli et "mønster" på det, altså med jevne mellomrom så var det ikke farlig.. Skulle bare ta det med ro slik at det ikke starter...

Skrevet

Det er jo synd mange sier så forskjellig til oss, men jeg ble iallefall tatt på alvor på Riksen fordi de var redd for at fødselen skulle starte for tidlig og det viste seg at jeg hadde premature rier som de stoppet med Bricanyl.

Skrevet

Jeg har det også slik... Hatt det slik i et par uker, men nå de siste dagene er det bare blitt verre. Jeg har ikke tenkt noe mer over det siden de ikke er regelmessig. Trodde det var da man skulle kontakte føden... Jeg skal uansett til jm i dag og skal ta det opp med henne da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...