♥Prinzessin♥ Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Jeg lurer på om barnehagepersonellet forventer at ettåringene skal drikke av vanlig kopp. Jenta mi på snart 14 mnd drikker av tutkopp og har begynt å øve litt på å drikke av vanlig kopp. Men det blir jo noe søl selvsagt, så jeg ser ikke for meg at hun skal klare det alene når hun begynner i barnehagen (om ikke så lenge).
Blomman Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 drikker ikke av kopp/glass. Av og til vann av tutekop. I barnehagen til mellomsten drikker de minste barna av tutekopper stort sett;-)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Ja han gjør somregel det når vi er hjemme, og sitter ved spisebord/stuebord. Men om vi er ute tar vi med en tutkopp. Har gjort det sånn i mange mnd. nå. Men det er jo så stor forskjell på ungene også da. Gutten min har alltid med en tutkopp i barnehagen, for han vil ha vann når han skal sove. De bør jo ikke ta det som en selvfølge.. det gjør de iallefall ikke i barnehagen lillegutt går i.
Carnivale Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Ja, har ikke drukket av tutekopp siden han var 16 mnd nå. Søler litt iblant, men bare om glasset er for stort.
WP-TLogPeanut Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 De forventer ikke det nei,hun får lov å drikke av tutkopp. Tuppa mi brukte faktisk tåteflaske da hun starta i bhg,men lærte seg fort å bruke tutkopp da hun så på de andre barna som gjorde det. Hun er 18 mnd,men vanlig kopp/glass tror jeg er høyt opp og langt frem enda.. hehe..
Gjest Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Tuppa på 16.5 mnd kan det, men hun får bare vanlig glass ved matbordet, skal hun ha drikke ellers så får hun tutkopp Når vi var på besøk i barnehagen så var det barn som drakk av både flaske, tutkopp og vanllige glass
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Vår drikker egentlig bare av tutkopp når vi er på tur. Ellers drikker han av glass/kopp, men vi må alltid holde for han, ja. I det siste har han begynt å vise interesse for å holde koppen selv... Han er 13 mnd, har drukket fint av kopp siden han var 8-9 mnd.
Blind Gudinne Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Andreas var 13 mnd da han begynte i bhg, og drakk ikke av kopp. Hadde bare drukket av våres glass og kopper mens vi holdt. Men da han så de andre barna i bhg drakk av kopper, ville han også prøve sev. Ble endel "kenguru-melk" som de ansatte kalte det, og det var mye skift en periode- men så avtok det. Til og begynne med satte de fram tute-kopp til ham, men det endte bare med hyl og skrik og at han tok koppene til de han satt ved siden av =D Så, ca 14 mnd gammel drakk av bare fra kopp/glass.
Gjest Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Ja, nå klarer han å drikke uten å søle, så sant glasset ikke er mer enn halvfullt. Han er 20 mnd gammel:-)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 20. august 2007 #10 Skrevet 20. august 2007 Hun kan drikke av begge deler, men prøver å bruke mest mulig vanlig kopp hjemme. I barnehagen har hun alltid tutkopp med seg, sånn at det ikke skal bli ørten klesskift pr barnehagedag (hvis hun skulle søle).
♥Prinzessin♥ Skrevet 20. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. august 2007 Ok! Fint å få mange svar. :-) Men da må jeg kanskje sende med henne tutkopp? Eller har de i barnehagen, tro? Det letteste er vel å spørre dem da... :-)
WP-TLogPeanut Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 I bhg "vår" har de tutkopp,men det er kanskje forskjellig fra plass til plass? Aner ikke jeg nei,hehe.. Du får spørre ja
monztah Skrevet 20. august 2007 #13 Skrevet 20. august 2007 Snuppa mi på 15 mnd drikker (med litt hjelp) fra vanlig glass ved middagsbordet, og får ellers tutkopp (sånn det renner fra om man snur den) for enkelhetens skyld. Men de lar vel henne ha tutkopp hvis det er det hun pleier, i bhg altså. Tenker også som sagt her ovenfor at hun lærer fortere når hun ser hva de andre barna gjør ;-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå