MinteMorKine Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 lurte litt på om man burde søke om barnehageplass nå..?? har ei vennine som sier man burde gjøre det nå selvom han ikke skal begynne før i februar/mars.. stemmer det??
Mamman til M&E Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Jo før jo heller. Jeg søkte med det samme han fikk personnummer. Kommer selvsagt litt an på om det er full barnehagedekning i din kommune. Det er det langt i fra i kommunen jeg bor i.
Én til Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Søk så fort du kan, ja! Bor selv i Oslo, og søkte så fort snuppa fikk personnummer - enda det ikke er akutelt med plass før august 2008.
Mia_I Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Søker dere da plass fra nå, eller kan man søke plass fra feks sommeren 08, og stå "tidlig i køen"?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Noen som vet om man kan søke barnehageplass i andre bydeler enn den man bor i (gjelder Oslo)?
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Ja du kan det, men da stiller du bakerst i køen i den bydelen, dvs. bak alle de som bor i bydelen - så i realiteten har man vel ikke en sjanse.
Én til Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Du må søke i den bydelen du bor i nå når du søker. Dersom man får tildelt plass, og flytter til en annen bydel, må den nye bydelen din betale for barnehageplassen, og derfor stiller man ganske sterkt mht til å få byttet plass til den nye bydelen :-) Ble litt knotete forklart, men håper du skjønte.. hehe.
Én til Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Hm, trodde ikke man kunne søke annen bydel, jeg. Ringte nemlig kommunen og spurte om dette, og han sa jeg måtte søke i bydelen jeg bor nå, og heller bytte over hvis jeg flyttet.
9nah Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 er det bare å skrive en søknad i form av et hyggelig 'brev', eller er det skjemaer tilgjengelig på nettet fex?
Én til Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Vet ikke om det er slik i alle kommuner, men i Oslo fylte jeg ihvertfall ut skjema på nettet. Her er link: http://www.byradsavdeling-for-barn-og-utdanning.oslo.kommune.no/category.php?categoryID=24371
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Sitat regelverket hos Oslo kommune: "Hvem kan søke: Foreldre/foresatte i den bydelen barnet bor i (ifølge Folkeregisteret) eller søkere som bor i andre bydeler. Er du søker fra en annen bydel, har de som bor i bydelen førsteprioritet når det gjelder kommunale barnehager. " Så du kan søke i andre bydeler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå