Gå til innhold

søke om barnehageplass nå..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurte litt på om man burde søke om barnehageplass nå..?? har ei vennine som sier man burde gjøre det nå selvom han ikke skal begynne før i februar/mars.. stemmer det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo før jo heller. Jeg søkte med det samme han fikk personnummer. Kommer selvsagt litt an på om det er full barnehagedekning i din kommune. Det er det langt i fra i kommunen jeg bor i.

Skrevet

Søk så fort du kan, ja! Bor selv i Oslo, og søkte så fort snuppa fikk personnummer - enda det ikke er akutelt med plass før august 2008.

Skrevet

Søker dere da plass fra nå, eller kan man søke plass fra feks sommeren 08, og stå "tidlig i køen"?

Skrevet

Noen som vet om man kan søke barnehageplass i andre bydeler enn den man bor i (gjelder Oslo)?

Skrevet

Ja du kan det, men da stiller du bakerst i køen i den bydelen, dvs. bak alle de som bor i bydelen - så i realiteten har man vel ikke en sjanse.

Skrevet

Du må søke i den bydelen du bor i nå når du søker. Dersom man får tildelt plass, og flytter til en annen bydel, må den nye bydelen din betale for barnehageplassen, og derfor stiller man ganske sterkt mht til å få byttet plass til den nye bydelen :-) Ble litt knotete forklart, men håper du skjønte.. hehe.

Skrevet

Hm, trodde ikke man kunne søke annen bydel, jeg. Ringte nemlig kommunen og spurte om dette, og han sa jeg måtte søke i bydelen jeg bor nå, og heller bytte over hvis jeg flyttet.

Skrevet

er det bare å skrive en søknad i form av et hyggelig 'brev', eller er det skjemaer tilgjengelig på nettet fex?

Skrevet

Sitat regelverket hos Oslo kommune:

"Hvem kan søke: Foreldre/foresatte i den bydelen barnet bor i (ifølge Folkeregisteret) eller søkere som bor i andre bydeler. Er du søker fra en annen bydel, har de som bor i bydelen førsteprioritet når det gjelder kommunale barnehager. "

Så du kan søke i andre bydeler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...