Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Noen som skal ha sprinkelseng fra starten her? Hva legger dere evt rundt kantene/fotenden for å "krympe" sengen litt? Fått anbefalt dette. Vil unngå å bruke noe som babyen kan få over seg eller vikle seg inn i...
Ladybug~N&E Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 skal bruke sprinkelseng fra starten av. hR IKKEtenkt på det å krympe inn senga jeg... vis ikke lillemann trives i senga fordi den er for stor så kan jeg tenke meg at jeg bare kommer til å sette bagen til vogna oppi senga eller noe.... vis ikke kan det være at jeg kjøper kurv til han.
strekkmerketrollet Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 vi brukte sprinkelseng fra begynnelsen med jenta vår. Kommer til å gjøre det samme denne gangen.. krympa ikke inn senga noe forrige gang, så kommer ikke til å gjøre det nå heller, viss det ikke blir nødvendig... Har kurv, men den skal stå på stua...
Gjest Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 samme her. vi skal bruke sprinkelseng fra begynnelsen av på soverommet og vugge på stua, dette gjorde vi sist også. forrige gang gjorde vi ikke noe for å krympe senga og barnet trivdes der fra begynnelsen. vi tenker som så at vi får tenke på å forminske senga hvis det blir nødvendig=) men det går jo f.eks ant å kjøpe en sånn ammemadrass (liten madrass med 10-15cm høye vegger som skal legges nedi senga slik at babyen skal slippe å varme opp senga for hver gang den spiser i løpet av natta. istedenfor å ta ut bare babyen tar du ut hele madrassen med babyen oppi), men den er jo ganske dyr da....
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 vi skal bruke sprinkel senga fra begynnelsen av, har sånn sengekant og sengehimmel så det er blitt et lunt lite rede han har fått:) hehe... Men orker ikke å tenke så mye på det egentlig, tar heller problemet om det kommer. En mulighet er jo å bruke bagen den første tiden, men skal prøve med seng først.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Har kjøpt en sprinkelseng som heter Stokke Sleepi. Den kommer i flere deler, så den kan slåes sammen til en bitteliten sprinkelseng de første månedene. Har sjuårsgaranti og er veldig solid. Baby skal sove i den, men nesting-kant som festes under madrass og i sprinklene nederst.
vilha3 (09.09.07) Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Lille knerten vår skal også ligge i sprinkelseng når han kommer. Til de to andre la vi ammeputa i hodeenden når de skulle sove. Da ble det litt lunere og "tettere" i senga, pluss at de kjenner go'lukta av mamma'n sin fra puta. (Hælledussan, i dag er jeg bare helt på tur når det gjelder å forklare ting...får bare ha meg unnskyldt.:-) )
pnillan Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Sønnen vår, som nå er 2, lå noen uker på nyfødtintensiven, og der brukte de håndklær som de rullet til en pølse og la rundt han, som et lite "rede". Det føles veldig trygt og godt for babyen, så det kommer vi til å gjøre denne gangen også! Et annet tips som er litt i samme gate var at vi brukte en gasklut el. rundt han når han badet, han var ikke så glad i å bade fra start, det føles nok også litt utrygt, og ved å ha noe rundt seg følte han seg tryggere
Kosel Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 første ulen sov han i vognen sin, da vi var hjemme hos mine foreldre. men når blodprosenten min hadde justert seg og vi var tilbake i leiligheten så var det rett i sprinkelseng. Krympet den ikke, men har en slik sprinkelbeskytter jeg har fått. han stortrives i sengen sin:)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Takk for svar alle sammen. Får nok prøve oss fram litt. "Demme opp" med ammepute eller annen pute dersom han syns det blir for mye rom rundt seg...
Lille, bolla & mamma Skrevet 20. august 2007 #11 Skrevet 20. august 2007 Det går vel også an å svøpe barnet inn i et pledd så han "slipper" så mye bevegelsesfrihet. De liker visst det disse småknøttene, at det er litt sånn som inne i magen, litt trangt... Men det skal selvfølgelig ikke være stramt!
prøvekluten+3små Skrevet 20. august 2007 #12 Skrevet 20. august 2007 vi la småtten i hjørnet på senga vi da han syntes plassen var for rom...da blir det jo trangere rundt hodet;o) funka fint!
Lille Trille 2015 Skrevet 20. august 2007 #13 Skrevet 20. august 2007 Sprinkelseng fra starten av her også Kommer til å ha sprinkelbeskytter rundt, og sånn "sengehimmel" hengende fra taket, men ikke noe "krymper". Regner med at det skal gå fint. Skal ha en kurv i stuen, men på soverommet blir det rett i sprinkelsengen. Har ikke hørt noe om å krympe sengen før, så har ikke tenkt over dette i det hele tatt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå