Gå til innhold

Dere som har katt - håper på mange svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å få oss en katt - jentene våre har så lyst på en... Men jeg har noen spørsmål.

1. Hvor mye vil dere si det koster - i måneden - å ha en katt?

2. Hva gjør dere med katten når dere skal på ferie?

3. Angrer dere på at dere fikk katt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt en voksen katt, og har nå to små kattunger. De skal ikke være hos oss permanent, var bare noen som dukket opp her uten mammaen sin....

Til mat bruker vi kanskje 150 kr pr mnd. Få kun tørrfor, og noen ganger fersk fisk når vi har det til middag.

Når vi skal på ferie satt vi den enten på dyrehotell, men som regel var den hos noen i familien

Angret ja, fordi eldstesønn utviklet allergi.... :-(

Men angret ikke på katten, den var super skjønn, kosete og kjempe grei å ha med å gjøre!

Skrevet

Vi har kattunge, hatt den i snart to uker.

1. Kattemat: ca 100kr, sand til dokassen: 200kr. Pluss ormekur av og til, og vår skal kastreres når den er gammel nok.

2. Kommer til å få familie/venner til å se etter den og gi den mat

3. Nei! Mini og katten er bestevenner:)

Skrevet

fikk kattunge selv for 1,5 uke siden og det går veldig bra hittil :)

1:300kroner tilsammen kansje!

2:har ikke vært på noe ferie enda men ville levert den til familie eller venner!

3:angrer ikke

Skrevet

hmmmm.. i mnd tror jeg ikke det går mere mat enn ca 50 kroner (kjøper stoore sekker) men jeg kjøpper litt kattegodt ol, så det blir jo litt mere da, men det er jo min feil:o)

Skal jeg på ferie så mater naboen eller familie! Naboen tar seg tid til å kose katten når han ser den!

Jeg setter maten i et rom i huset som jeg har et vindu åpent så den hopper inn å ut (har ikke hatt besøk av andre katter til nå:o))

Katt er et utolig sosialt vesen, har aldri angra på at jeg skaffa meg lille pus!! :o)

Skrevet

1. tror vi bruker mellom 200 kr 0g 400 kr på katten i måneden

2. Da kommer det familie hjem til oss ett par ganger for dagen og mater og koser den.

3. Angrer ikke på att vi fikk katt, men vi angrer på att vi fikk akkurat den katten... den tåler ikke barn i det hele tatt. Det lovet forrige eier att den gjorde, og hun nekter å ta den tilbake. Så katten har det dessverre ikke så godt hos oss som en katt burde ha.. men håpløst å få omplassert den.

Aner ikke hva vi skal gjøre... har håpt litt på att det skal gå seg til... men det gjør det tydeligvis ikke. blir værre og værre=(

Skrevet

1) Ca 100-150 kroner (har katt ute så bruker ikke penger på kattesand og sånt lenger)

2) Skal vi på hytta tar vi den med (3t i bil), skal vi bort så stikker som regel mamma innom en gang for dagen for å gi mat og slippe ut/inn - har da kattedo så hun kan være inne et døgn om nødvendig.

3) Nei aldri :o)

Skrevet

Jeg har 3, så til meg blir det litt mer da.. Ca 600 kroner, bruker dyrt fòr.

Bruker ikke kattesand, da de gjør fra seg ute.

Når vi reiser bort, er de til mamma. Eller er vi bort en helg, er de hjemme alene. Vi har kattedør, og svigermor drar og gir mat/vann.

Angrer ikke, jeg kommer aldri til å IKKE ha katt.

De er babyene mine:-)

Skrevet

Jeg vil gi deg et godt råd: Få deg en voksen katt, da vet du hvilken personlighet den har. Alle kattunger er veldig søte når de er små, men noen blir desverre ikke slik du hadde tenkt. Hvis det er kattunge du vil ha så kan du like gjerne få deg en voksen hu-katt som kan få kattunger en gang.

Min erfaring er veldig dårlig...fikk en søt liten pus, som jeg angra veldig på hele greia og til slutt fant ut at det beste var å bli kvitt den(fant ingen andre måter å skrive det på...jeg mener det ikke negativt).

Det var den mest syyyyytete, vettskremte og ekle katten noensinne. Den nektet å gå ut, jeg fikk den stueren men snudde plutselig om. Den tålte svært lite, og var fullstendig ett nervevrak...Jeg gjorde alt for katten mens jeg hadde den, var flere ganger hos dyrlegen, fikk den kastrert osv..

Jeg har respekt for dyr og hater kattepinere og andre dyremishandlere, er også veggis for jeg klarer ikke å spise dem, men denne katten måtte ut av mitt liv...

Skrevet

1.. usikkert, mn kjøper en ti kg sekk med mat, ca 450 kr, hve 3-4 mnd.. så kattesand , ca 200 kr der... i mnd.. pluss kattegodt da :) ikke nødvendog, mn kos

2.. plasserer den hos mamma(avtale, vi tar demmes, de tar våres)

3. nei absolutt ikke.. foreløbig har ikke kattene og mini noe forhold, han smaker litt på halen om han får tak i den da.. katene gir f.. i lillegullet, han er som oss, en som bor i huset )

vi har to katter, et sært kvinnedyr, og en meget kosete kastrert han katt.. hatt hann katten siden han var født, og more hans siden hu var 10 uker gammel.. :)

Skrevet

1. Jeg har tre katter, så det koster jo litt;-) 500 i mnd, kanskje. Og så har man veterinærregning en gang i blant, som fort kommer opp i en tusenlapp om gangen. Og vaksiner, ormekurer. Engangsbeløp for kastrering/sterilisering/merking.

2. Hittil har det løst seg ved at jeg har hatt "kattevakt" men tror jeg skal satse på kattepensjonat neste gang.

3. ALDRI! Å angre på dem ville vært like ille som å angre på ungene mine, kattene er en del av familien. Punktum.

Og til alle dere, ikke skaff dere katt før dere er 110% sikre på det, det er nemlig altfor mange hjemløse katter her i verden... Husk at en katt lever gjerne i 10-15 år og i alle de årene er det deres ansvar å ta vare på den. Sørge for at den er frisk og mett, ta den til veterinæren og gir den all kjærligheten den trenger. For de neste 15 årene! I

kke gi etter for ungenes mas hvis dere egentlig ikke vil, husk at barn går lei etter relativt kort tid... da er det dere som sitter "stuck" med katten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...