Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre ift. sykm./ perm.penger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg jobber på et avlastningssenter for funksjonshemmede barn, og har 25% fast stilling, i tillegg har jeg vikariat på 20%, altså tilsammen 45%. Hittil har jeg tatt på meg endel ekstravakter i tillegg til det, slik at jeg har jobet ca 100% lenge nå. Har stått på litt ekstra for at jeg skal få mest mulig utbetalt i perm.penger. Nå begynner jeg å bli ganske sliten, er 26 uker nå. Burde jeg sykmelde meg 100% nå da, for hvis jeg bare jobber det jeg har fast, og ikke tar på meg noe ekstra, vil jo det dra ned gjennomsnittet endel i forhold til det jeg får utbetalt under perm.perioden...?? Noen som kan gi meg råd???

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

DU bør iallefall ikke jobbe om du må redusere ned til 50%.

Hvis du har jobbet ca 100% i 3-4 mnd bør du sykemelde deg, du vil da mest sannsynlig få sykepenger ut fra 100%, noe som gir deg fødselspenger tilsvarende det samme som sykepenger....

Skrevet

Ja, hvis jeg skal forstette er jeg nødt til å redusere til ca 50%, for orker ikke jobbe fullt lenger nå...Blir nok sykmelding da tenker jeg. For dem regner perm.penger utfra det du har jobbet helt frem til perm.perioden starter ikkesant??

Skrevet

Det du har jobbet, eller den lønnen du har motatt i form av lønn eller sykepenger. Du skal ikke straffes fordi du er sykemeldt... Det blir regnet ut i fra inntekten din. Være seg lønn eller sykepenger... slik har jeg forstått det i alle fall...

Skrevet

Sykepenger er med i grunnlaget....... Med andre ord, det du får i sykepenger frem til du går ut i permisjon, vil tilsvare det du får i fødselspenger......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...