Trinemor7 Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Hei! Jeg jobber på et avlastningssenter for funksjonshemmede barn, og har 25% fast stilling, i tillegg har jeg vikariat på 20%, altså tilsammen 45%. Hittil har jeg tatt på meg endel ekstravakter i tillegg til det, slik at jeg har jobet ca 100% lenge nå. Har stått på litt ekstra for at jeg skal få mest mulig utbetalt i perm.penger. Nå begynner jeg å bli ganske sliten, er 26 uker nå. Burde jeg sykmelde meg 100% nå da, for hvis jeg bare jobber det jeg har fast, og ikke tar på meg noe ekstra, vil jo det dra ned gjennomsnittet endel i forhold til det jeg får utbetalt under perm.perioden...?? Noen som kan gi meg råd??? Klem
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Man får ikke sykepenger for det som er ført som overtid på lønnslippene, bare så du er klar over det. Om man har et arbeid der man har varierende mnd inntekt, tar de gjennomsnittet for de tre siste mnd, det gjorde de ihvertfall med meg nå nylig, så vet ikke hvor lenge du har jobbet ekstra, men om det ike er så lenge, så ville jeg lkanskje prøvd å holde ut lengst mulig.
Trinemor7 Skrevet 19. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2007 Jeg har jobbet slik i mer eller mindre 6 år nå. Har hatt en relativt samme månedslønninger ivertfal det siste året nå. Har ike jobbet noe overtid, altså ike mer enn 100% tilsammen, så jeg regner med dem regner gjenomsnittet av alt jeg har tjent da? Synes vaktene blir altfor lange nå, blir spesielt sliten i ryggen..mye løfting og stell.. huff vet ikke helt hva jeg skl gjøre nå ar time hos legen på tirsd..
lillemy24 Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Heysan. Jeg har vært sykmeldt hele svangerskapet, og i mitt tillfelle måtte arbeidsgiver sende inn lønn og skatteinntekt på meg til NAV. Her sendte hun inn den siste lønnsslippen, som heldigvis var større enn de tidligere. Pga at jeg hadde gått opp en stilling. Så i mitt tillfelle vil jeg få utbetalt sykepenger fra NAV, som tillsier den siste lønningen fra arbeidsgiver. Men jeg har fast-lønn da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå