Gå til innhold

MM2 og barnehage - trenger litt råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Barnet mitt har akkurat begynt i barnehage. (1 år, to uker). Vi har ikke gått over til vanlig melk enda. Gir produkter med melk i, men har ikke begynt med kumelk som drikke. Første uken har jeg hatt med engangspakker til bruk i barnehagen.

Hvordan har du gjort det? (eller ville gjort det)

Når er det normalt å helt slutte med MM2?

Takk til deg som svarer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke barnet ditt liker smaken av kumelk ville jeg blandet MM og kumelk 50/50 og gradvis gått over til større andel av kumelk.

Jenta mi på 19 mnd har nettopp begynt å drikke bare kumelk. Vi har brukt lang tid fordi vi syns hun reagerte da vi prøvde med bare kumelk i våres.

Jeg ville sendt med en pakke pulver i barnehagen hvis du ønsker at h*n skal fortsette å drikke det der. Personalet kan blande det til, det blir jo dyrt i lengden med ferdigblandet.

Jeg er selv utdannet førskolelærer og jeg vil si at den første tiden i barnehagen så er det mat og søvn som er det viktigste for de små. Så lenge de er gode og mette og opplagte så går som regel resten av seg selv. Personalet bør derfor gi barnet ditt det du mener er best for h*n.

Lykke til!

Skrevet

Drikker "bare" 200 ml til lunsj og 200 ml til kvelds.

Er å redd for allergi... Har lest at vanlig melk er kjempetungt for magen å venne seg til...

Skrevet

Er bare å prøve seg forsiktig frem. Var det vi gjorde og fant ut av vi måtte vente litt til. Nå ser det ut til at hun tåler melk bra.

De i barnehagen bør forholde seg til dine ønsker :-)

Skrevet

Kan fint slutte ja...

(Sier jeg som gir 2 åringen min mme noen ganger... hehe)

Skrevet

Det ble kort.... hehhe

Men det er bare å teste ut for deg om ungen vil ha vanlig melk. Ellers så fins jo vann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...