Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er i uke 16, og har enda ikke kjøpt annet enn et par bodyer.

Syns det er en hel jungel av utstyr og vogner, og vanskelig å få oversikten over de forskjellige typene og merkene.

Lurte på om noen kan fortelle om merker man IKKE bør kjøpe, eller som dere er veldig fornøyd med?

Hilsen forvirret førstegangsgravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjempe vanskelig å finne frem i den store utstyrs jungelen..

og vanskelig å vite ka en MÅ ha og ka en kunne klart seg utn..

et tips e å vente t babyen komme, då merka du litt ka du savna i huset.

Greit å ha bilsete, seng,vogn og litt klær klart på forhånd.

samme med myke vaskekluter, tøybleier til å ha under hode, og et teppe eller to

mine verste kjøpt;

-bleiebøtte , grusomt på varmekabler, heilt forferdelig å tømme og va langt i fra luktfri. bæsjelukt blandet med parfymelukt e verre enn bare bæsjelukt..hehe

-ammeputen. fikk aldri til å bruke denne

beste kjøp;

-bæresele, hadde kolikk og gren mye, kunne bære ho og gjøre andre ting samtidig

-saueskinn

-brystpumpe

Skrevet

Veldig fornøyd med:

stort lammeskinn fra Nøstebarn. Ikke klamt om sommeren, og deilig og mykt. Kan brukes lenge, og junior har alltid et kjent underlag. Lett å ta med seg.

Fargerik og stor babygym (teppe med babyleker). Husker ikke merket. Bra med mye dingel-dangel og gjerne et spegl. Det var veldig populært her i huset ihvertfall.

Liten saccosekk til å ha babyen i...faktisk. Høres veldig unyttig ut, men var genial. Forma seg etter kroppen og kunne lett plasseres over alt...i sofa, oppå benker og bord.

Myke klær.

Ull-bodyer/strømpebukser

Ikke så fornøyd med:

Manuell brystpumpe (Avent, men tror ikke det har så mye å si.) Gikk så treigt! Skal ha elektrisk neste gang, viss jeg trenger.

Hettejakker/gensere til liten baby. Fryktelig klumpete og upraktisk!

Bukser med store knapper o.l framme. Må jo være vondt for en baby som ligger på magen.

Skrevet

Jeg hadde bæresele, men kunne ikke bruke den, kjentes ut som om babyen holt på å falle ut. Diskuterte med ei venninne og fant ut at det ha nok med kroppsfasong å gjøre, hun er liten og flatbrystet. Mens jeg er større og absolutt ikke flat. Prøv deg frem før du kjøper noe sånt... Kjøpte saueskinn, men babyen ville ikke ligge på det. Jeg var veldig fornøyd med bleiebøtte.

Så prøv deg frem, alle er jo forskjellige.

Lykke til!

Skrevet

vippestol syns jeg er oppskrytt. Vi brukte et teppe på gulvet, og det er i følge vår helsesøster mye bedre for ryggen + at barnet blir vant til å ligge på gulvet og kose seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...