Gå til innhold

nattarbeid...ikke bra for den lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at det ikke er bra for den lille babyen i magen at gravide jobbe nattvakt? noen som vet noe om dette?

Jeg er sykepleier, og skal egentlig ha en del nattvakter utover høsten... burde jeg snakke med legen og få sykmld for det? har en veldig lite forståelsesfull avdelingssykepleier, som ikke er noe særlig grei til å tilpasse vakter for gravide etter det jeg har hørt fra andre...

Vil ikke utsette den lille for å løpe rundt der på natt...hvis d ikke er så bra liksom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også hørt mye om at nattarbeid ikke er bra for fosteret og enkelte mener også at det kan øke abortfaren. Jeg er selv sykepleier og jobbet mye netter før jeg ble gravid. Tok det opp med legen min, og spurte om det var noen medisisk grunn til at gravide ikke skulle jobbe natt. Det er det ikke iføle han. Så lenge man hører på kroppen sin og den ikke protesterer er det ingen ting i veien med å jobbe om natten, ifølge han. Men man kan reagere anneredes på nattejobbingen som gravid, og at det kan derfor bli for slitsomt. Man skulle derimot ikke jobbe natt etter uke 27, da fosteret kunne bli stresset og urolig av å endre døgnrytme. Så for min del kommer jeg nok til å jobbe mer nattevakter, må bare bli kvitt kvalmen og komme meg på jobb først!

Skrevet

jeg er også sykepleier og jobber 75 % natt. Er nå i uke 127 ifølge barni magen, men regner selv uke 26. Min lege lager ikke noe nr ut av at jeg jobber natt. Derimot spurte han meg hvordan jeg syns det er. jeg syns det gåt like bra å jobbe natt nå som før jeg ble gravid. Dermed har jeg fortsatt med det. Jeg er instilt p å jobbe til permisjonen begynner, tar også ekstravakter på dag og kveld. Min avdelingssykepleier ville derimot at jeg skulle begynne på vanlig turnus i denne perioden, jeg tror dette skyldes at de trenger folk på dette tidspunktet. Så lenge alt er fint går jeg i nattestilling, det blir også mer penger av det og bedre uttelling på foreldrepengene.

Skrevet

Jeg går i 3 delt turnus med få nattvakter i blandt. Men sist nattvakt fikk jeg noen forferdelige kynnere. Desuten sliter jeg til vanlig med søvn etter nattvakt så for meg blir løsningen fremover at jeg tar minimalt med natt evnt. kutter de ut. Min lege sa og at netter ikke gjør noe for babyen. Lurer da på om disse legene ikk ehar lest nyere forskning?

Ei jeg kjenner tok altfor mange netter på seg og fødte 2 mnd for tidlig!!

Så alt med måte sier jeg......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...