Gå til innhold

Barnehage-middag-kveldsmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med en ting.. Jenta mi har begynt i barnehage og jeg er ute i studier igjen. Middagen blir da ikke før 1630 tiden.

Problemet er at hun legger seg i 19 tiden og bør da spise kvelds i 18 tiden. Men det blir jo så tett mellom middag og kvelds.. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ofte ikke middag før 1700, men gir Lucas brødmat kl 1830 fordet. Ikke alltid han vil ha, men han får tilbudet som en del av leggerutinen.

Skrevet

Vi spiser ikke middag før kl.18. Vi spiser ikke kveldsmat her i huset, men de får ofte noe frukt etter maten.

Det er jo ingen vits i å dytte inn et måltid til bare for å krysse det av på listen, mener jeg. Jeg er heller ikke vant til kveldsmat fra da jeg vokste opp.

Ungene spiser frokost hjemme, så to måltider i barnehagenn/på SFO. Fire måltider om dagen holder jo det.

Skrevet

Fabian får middagsglass i barnehagen kl 15 - så får han grøt til kvelds ved 18 tiden hjemme o, og legger seg etter det;o)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg er vandt med kveldsmat fra jeg var lita, er nok litt prega av det. Syns det er noe hyggelig rundt det måltidet:) Men som det blir nevnt her, så kan man jo tilby en brødskive, så får hun spise om hun har lyst på.

Ang middagsglass i barhehagen, så er nok ikke det aktuelt for oss. Vi ønsker å spise middag hele familien samlet:)

Skrevet

Da går det jo an å legge middagsmaten til kvelden. Altså drøye littmed å spise etter at dere er kommet hjem, bare gi litt frukt eller noe imens.

Skrevet

han får middagsmat som kvelsmat eller så får han 2 tette måltider. men min lille sier aldri nei til mat så det er liksom ikke noe stress

Skrevet

jeg har begynt å gi de brødskive med en gang vi kommer hjem.

også blir det middag til barne-tv sånn ca...

Skrevet

Vi spiser middag sent selv så når gutten begynner i barnehage så blir det vel frukt eller noe på vei hjem fra barnehagen og middag sammen i 18tida:)

Skrevet

Normalt sett er me ferdige å spise kl 16.30- 17, og ungene spiser igjen etter barnetv (gjerne i pysj). Ser eg at middagen blir sein ein dag, tilbyr eg frukt og utsetter maten slik at det blir varm kvelds i stedet. Gjer det ofte slik på vinteren, så dei får vera mest mulig ute før det blir mørkt.

Skrevet

her blir det siste måltid i bhg kl 15, middag ca kl 17 også får han kanskje en liten skive eller en banan og melk før han legger seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...