Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 har en datter på snart ett år, hun har hatt feber i fem dager nå. den har variert mye, men periodvis vært over 41 grader. dro på legevakt den tredje dagen, men fikk beskjed om at det ikke var noe mer de kunne gjøre. de tok blodprøve, men fant ingenting. legen lurte på om vi var bekvemme med å ha henne hjemme, hvis ikke var det plass til henne på sykehuset. vi dro hjem og gav henne regelmessig paracet, inntil fem i døgnet som vi har fått beskjed om. idag har hun drukket max 100 ml melk, ikke spist noe, det har hun knapt gjort på fem dager. også skulle jeg ta tempen på henne isted, så var den 35.1 grader. idag morges var den på 39.6. hva gjør jeg nå? er det noe mer sykehuset kan gjøre enn det vi kan gjøre selv? eneste jeg ikke liker, er at hun ikke får i seg væske. og hun bare griner og sover, så jeg vil vel si at allmenntilstandelsen er dårlig.
firkløver`n Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 ring legevakten med en gang og presiser at du ikke klarer å få i henne drikke noe særlig. når min gutt var så syk måtte vi legge han inn etter nesten ett døgn siden han mistet så mye veske. ble lagt inravinøs vesketilgang til han. Er du engstelig så få henne lagt inn. Husk å ikke skift bleie på henne rett før dere drar og husk etter hvor lenge den har sittet på, kan gi en indikasjon på hvor dehydrert barnet er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå