Gå til innhold

Dere med barnehageerfaring!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha en oppstart nå og er helt grønn..

 

Hva har man liggendes i barnehagen?

 

Hva har man med i sekken hver dag?

 

Leverer man barnet i utetøy eller bare i en jakke for så at personal skifter til utetøy senere?

 

Hva er vanlig innetøy? Tar personal evt. av dongeribukse når de skal ha på seg regtøy/dress?

 

Kom gjerne med andre "grei-å-vite" ting :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I bhg. har du: skiftetøy, regntøy/støvler/parkdress, bleier (hvis barnet bruker det?), innesandaler,

 

I sekken: Matboks og drikkeflaske på varme dager

 

Kommer barnet tidlig kan det komme i jakke. Kommer det når det er utetid ser vi helst at foreldre tar på regntøy/parkdress.

 

Innetøy: er vanlige klær. Om vinteren når barnet bruker ulltøy tar vi av olabukse e.l. før dress skal på. I disse dager tar vi regntøy over buksa. Barna går ofte i bare strømpebukse inne om vinterstid.

 

VÆR FLINK Å NAVNE ALT TØY!!!

 

Lykke til med bhg.start :0)

Skrevet

I sekken må du ha minst ett skift. Dress og regntøy ligger som regel i bhagen. Skiftet kan du legge i hylla, så trenger du jo ikke sekken egentlig. De fleste barn blir levert i jakke, så skifter personalet senere.

Og de passer på å ta av eller på tøy før dresser og regntøy:):):):)

 

Lykke til med bhagestart!

Skrevet

i bhg har man liggende-

skifte, lurt å ha to av hvet plagg.

regntøy

parkdress og etterhvert vinterdress.

gummistøvler kan være der hvis dere ikke vi ta det med frem og tilbake.

innesko.

mange har ullundertøy, ekstra votter/vanter og luer liggende også.

bleier om barnet ditt er bleiebarn, zinksalve om det tregns+ kuldekrem om vinteren/solkrem om sommeren.

 

i sekken har du med matboks, evt ullundertøy , votter osv.

 

du leverer vel gjerne om morgnen, da er det inneklær du leverer i.

barna har på seg akkurat det du bestemmer- alt fra olabukse til joggebukse og kjoler.personalet tar av olabuse og ullundertøy alt ettersom hva været og årstiden tilsier....

 

 

hmm, svarte jeg på alt nå ta tro...du får spørre om det er mer.

Skrevet

Du får sikkert en nybegynnersamtale med informasjon om alt barnet trenger til oppstart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...