imsdal med julesmak Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Etter å ha jobba på sfo selv, så er en bra sfo: -en som passer på ungene og har kontroll på hvor de er og ikke stikker av -en som gir de frihet til å velge aktiviteter -en som tilbyr leksehjelp -en som har smøremåltider og frukt og minst ett varmt måltid i uka (som ungene er med å lage) -en som lytter til signalene fra foreldrene og prøver å tilpasse seg -en som klarer å legge inn noen fritidsaktiviteter i sfodagen slik at ungene slipper det på ettermiddagen (gjør avtaler med f.eks. ulike linjer på vgs. som instruktører eller trenere i f.eks. turn, fotball, instrumenter, kor etc. etc.) -en som klarer å holde de planene de lager selv om hverdagen er travel og fraværet stort. -en som klarer å unngå at stort fravær hos personalet går utover barna og foreldrene.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Omsorg, anerkjennelse, aktiviteter, rom for lek og blide voksne, flinke til å observere barna, imøtekommende både for barn og voksne...... Sikkert mer....
d",)~^~^~ Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 At barna blir sett, får tilbud om ulike aktiviteter og at eventuell mobbing/ utestenging oppdages og blir gjort noe med. At personalet har kontroll på barna er noe jeg tar som en selvfølge selv om jeg opplevde at mitt barn forsvant da de var på kino!!! Jeg syns også det er et stort pluss med matservering, for matpakke som har ligget i sekken hele skoledagen er ikke akkurat fristende.
Sentralstøvsugeren Skrevet 19. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2007 Takk for svar:):) Vil gjerne ha flere innspill.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå