Gå til innhold

Uff, har skikkelige vonde kynnere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått sånn ei noen uker nå. Kynnerene kan være så vonde at jeg må bøye meg framover og bare koble ut til de gir seg. Men de kommer og går helt uregelmessige så jeg er liksom ikke redd for at det er noe igang. Skikkelig vondt i ryggen og av og til i magen. Noen ganger så kjennes det ut som magemusklene skal revne der babyen liggen. Lurer litt på om det kanskje ligger noen nerver i klem eller. Forgje fødsel for 1 1/2 år siden tok bare 1 time og 45 min totalt, så jeg klarer liksom ikke å huske helt hvordan smertene var i begynnelsen. Skal heldigvis til jordmor i mårra på vanlig kontroll, kan jeg spørre om hun kan sjekke meg, for å se om de har noen effekt?

Andre som har/hatt det slik? Har en veldig sterk følelse for at denne gutten kommer noen uker før termin.

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde skikkelig vonde kynnere med vondt i ryggen og vondt i magen forrige helg.

Har termin 2 dager etter deg, og jeg fikk beskjed av jordmor på sykehuset om å komme inn til sjekk.

Både jordmor og legen sa at kynnere ikke skal gjøre vondt!!!

De sjekket livmorhalsen samt registrerte sammentrekninger og pulsen til babyen. babyen hadde det helt fint, men ikke jeg.

Livmorhalsen var heldigvis ikke blitt kortere, men det var premature rier jeg hadde, så de ga meg Bricanyl for å stoppe riene og ville helst ha meg til observasjon over natten da de sa at om det fortsatte, så kunne livmorhalsen fort bli kortere og fødselen kunne starte. Det var

det de var mest bekymret for.

Så mitt råd til deg er å ta kontakt med sykehuset idag så tar de deg nok inn til en sjekk.

De sa til meg at terskelen er lav når vi har kommet så langt og at det er bedre å sjekke en gang for mye.

Lykke til og så håper jeg at det snar gir seg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...