Gå til innhold

Blir du noen gang så sliten at..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..det føles som om det bikker over?

Eller er det bare meg?

Får raserianfall jeg nå r det blir nok!!

Nok rot, ungemas, sløve mannfolk og et hus som skulle vært ordna både her og der..

Når mannen i tillegg nekter å gjøre noe fordi det er søndag..

Hvordan takler du slike dager?Hvis noen har slike dager da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner meg i gjen der ja...

hvordan jeg takler det!???

hmmm...

prøver å ta meg sammen og biter tennene sammen og gjør akk det jeg føler for og vil etter barna er lagt...

sender over gode klemmer... :o)

Skrevet

Selvfølgelig er vi flere som har sånne dager. Hvordan takkler jeg det mon tro. Noen ganger fatter jeg ikke at je selv orker. Noen ganger blir jeg sint, men da er jeg ikke alt for sliten. Når det er på det værste prøver jeg å sette på "automatinstillingen". Jeg kan gjlre mye på automat så lenge ingen krever noe utenom det vanlige (som å plukke opp et uventet papir eller pusse nesa på datteren vår). Noen ganger gråter jeg uten noen fornuftig grun.

Jeg har ikke sovet mer enn 6 timer pr natt mer enn ca 10 ganger de siste 3 årene. Det tar på. Jeg må hele tiden huske på at mannen min også er trøtt. Det er ikke bare meg.

Skrevet

Å, takk for klemmene! Synes nesten jeg kunne kjenne de...

Var vel det jeg trengte å få fra mannen, i tillegg til litt hjelp.Fikk kjeft i stedet. Han skjønner absolutt ingenting, og tror det er helt ok å leve i det kaoset vi gjør.. Jeg er jo hjemme for tida, men jeg rekker ikke mer enn å passe på lillegutt..Så huset flyter det,og jeg takler det ikke.

Skrevet

Det du sier om at mannen din også er trøtt, er jo et poeng..Men her er det litt rart, for til tross for at han jobber veldig mye, så føler han seg ikke trøtt og sliten..

Burde han ikke bruke litt av overskuddet til å avlaste meg da, når jeg sier klart og tydelig at jeg ikke KLARER mer?

Skrevet

Maser litt til jeg..

Hvorfor er det sånn at mannfolk slapper av hele tida når de har fri, og at vi damene må rydde og organisere, planlegge for neste dag osv...

I hvert fall er det slik her. jeg styrer rundt hvert ledige sekund, mens han sløver hele tida..

Blir i hvert fall fortvila når jeg har sagt jeg er så sliten(sover nesten ikke), og at jeg trenger hjelp...

Han kan vel ikke være glad i meg..?

Skrevet

Jeg tok med meg ungen og mine ting og flytta jeg. men nå var jo ikke han glad i meg da. han hadde jo ei til liksom. men det var meg da. er nok ikke sånn hele veien.

Skrevet

Jupp har slike anfall innimellom.

Som regel drar sambo og mini ut så jeg får ta husarb. Eller jeg og mini drar ut så sambo tar alt hjemme. Er heldigvis ikke så ofte. Er viktig å forebygge så det ikke skjer =)

Skrevet

Mannfolk er treig i pappen, de tar ingen hint og må få klare meldinger. Jeg aksepterer ikke at min mann ikke tar sitt, han gjør dermed masse. Når han er hjemme. Enkelte ting gjør jeg for jeg er bedre til det (som klesvasken) andre ting gjør han (som å lempe på tunge ting og ta ungen på babysvømming). Han tar like mye oppvask som meg, og koker like mye middag. Hadde ikke det vært for at jeg stilte krav så hadde det ikke vært sånn. Han får beskjed om at det er sexy å rydde bort klærne sine om kvelden istedenfor å hive dritne sokker og undikker på gulvet (der jeg til slutt plukker dem opp). Han trodde først ikke på meg, men nå tar han, med lovende blikk av seg og legger tingene høytidelig i skittentøyskurvene (åh, og sorterer hvit og farget!)

Skrevet

Ojsan! Det var jo trist da..

Mistenker ikke at min har en annen eller noe sånt, men jeg føler meg ignorert, og det er liksom ikke bra.

Jeg blir egentlig ikke sett eller hørt før jeg klikker, sånn det gjorde i dag, men ikke engang da skjønner han egentlig problemet...

Håper du har det bedre nå uten denne mannen!

Skrevet

Åååå, kjenner meg så sinnsykt godt igjen!

Hvorfor kan han ligge langflat mellom middag og sengetid (for han er flink å være med å ta ungene, den skal han ha). Når han skal gjøre noe, f.eks male ute el. da må jeg ta ungene-men hva med det jeg gjør da? Hehe, tydeligvis ikke like viktig, det...

Skrevet

Blir ikke sinna jeg, men blir trist og matt når jeg føler at husarbeidet og slike ting vokser meg over hodet.

Da hender det jeg rømmer huset for noen timer, samler overskudd og går løs på rotet med forakt i blikket.

Men har en sambo som gjør mye jeg da, så jeg kan ikke klage der.

Skrevet

Så bra at du har fått til å "lære ham opp" da...

Har skjønt at menn faktisk må ha alt inn med teskje, men hos ham går det visst like fort ut igjen likevel.

Etter årevis med krangling nettopp pga at jeg har for mye ansvar ifht husarbeid og 3 barn, så tror han fremdeles at ting gjør seg av seg selv..

Eller at det ikke r nødvendig å gjøre noe som helst...

ÅÅÅH!

Skrevet

En ting til, Expat:

Hvordan sier du/får du ham til å forstå at du ikke aksepterer det?

Skjønner at det sikkert ikke er noen fasit, menn er vel tross alt forskjellige men..Bare nysgjerrig. Har en følelse av at mannen min bare ville fnyse til meg hvis jeg "stilte krav", som du sa...

Skrevet

Han må minnes på alt regelmessig da.

Nåh, la meg få deg til å le da:

En historie:

En mann kom hjem fra jobben og fant sine tre barn ute i hagen, fremdeles i pysjamas, lekende i gjørme og søle, med matpakkepapir og leker strødd utover hele plenen.

Konas bildør var åpen, det samme var døren inn til huset og ingen tegn til hunden… Når han kom seg inn i huset fant han enda verre tilstander. En lampe var veltet, et bilde hadde falt ned og knust, TVn stod på fullt volum på “Cartoon network” og det lå skitne og rene klær om hverandre i hele stuen og oppover trappen. På kjøkkenet fløt det over av skitne tallerkner, knuste glass, frokostrester lå spredd utover hele gulvet, kjøleskapet stod på vidt gap, hundemat var klint oppover veggen og det lå sand i vaskemaskinen.

Han løp opp trappene til andre etasje, snublet i flere skitne og rene klær, nå desperat etter å finne sin kone. Han var livredd for at hun var blitt syk eller at noe grusomt hadde skjedd. Han tittet inn på badet, som var oversvømt med vann, såpebobler og toalettpapir…og speilet var smurt inn med tannpasta og lebestift.

Han løp inn på soverommet og fant sin kone i sengen, hvor hun koste seg i pysjamas med en god bok. Hun så opp på ham og smilte, spurte hvordan dagen hans hadde vært. Han så vantro på henne og sa “Hva i all verden har skjedd her i dag??”

Hun smilte og sa “Du vet hver dag når du kommer hjem fra jobb og spør hva i all verden jeg gjør dagen lang..?”

“Ja..?” svarer mannen.

“Vel, i dag gjorde jeg ikke det!”

Skrevet

Yes! Nå måtte jeg faktisk fnise litt her! Tusen takk skal du ha..

Fikk et lite snev av "hevnlyst", hvis man kan kalle det det. Hadde vært utrolig gøy å prøve, problemet er vel bare at han kanskje synes det er greit, men at jeg sjøl blir stressa?

Ser for meg at det faktisk ville sett ut akkurat så ille her som i den historien, hvis jeg hadde gitt blaffen..

Skrevet

Som sagt, "jeg synes det er sexy at"--- det som skal bli gjort og ellers gjør deg sur at han ikke gjør. Få ham til å forstå at det er tiltrekkende når han tar et tak og gjør litt i huset! Det ER sexy at en mann tenker på at det er dumt for deg om han roter eller ikke ordner opp hjemme. At han gidder. Da blir jeg i godt humør og han får seg oftere, og uten overtalelse, haha...

Skrevet

Kanskje det kan funke? Verdt et forsøk i alle fall..Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...