Gå til innhold

Små barn og jobbe juleaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dere på det å ha små barn å skulle jobbe juleaften?

Vi har nettopp fått ny turnus, og jeg har blitt byttet rundt på slik at jeg nå skal jobbe kvelden på juleaften.

Jeg vet at "noen må jobbe", men jeg er faktisk litt for at man skal ta litt hensyn de årene mens barna er små.

Hadde jeg ikke hatt barn, eller større barn, hadde det fortsatt vært igjen litt av juleaften når jeg kommer hjem kl 22. Men mine barn har lagt seg da.

Ja, jeg har selv valgt å jobbe innenfor helseyrket, men det er jammen bra at noen vil det også.

Bare litt interessert i å høre hva andre tenker om dette. Jeg er forberedt på å jobbe, men skulle ønske jeg slapp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at det er veldig kjipt. Men jeg syns ikke det er mer rettferdig at byrden skal falle på noen andre heller, med mindre de tilbyr seg å bytta pga tillegga og slikt da.

Det er jo en del år det er snakk om at barna er små og de fleste steder bytter man jo på så man jobber sånne dager kanskje hvert andre eller tredje år:)

Skrevet

Dette er sikkert spesielt ille for meg nå som jeg var forberedt på å ha fri. Jeg jobber lite seinvakter, og derfor er det så typisk at jeg skal ha seinvakt akkurat juleaften. Faktisk den eneste dagen i året jeg vil ha fri. er i grunn (nesten) det samme om jeg må jobbe påskeaften, nyttårsaften og t.o.m 17mai. 17mai har barna mine så mange rundt seg, merker knapt om jeg ikke er der. Men juleaften er vi så få... Snufs... Begynner nesten å gråte - 5 måneder før juleaften.

Men men... Da slipper jeg kanskje neste år. =(

Gjest illt på kukeluren
Skrevet

Det er min erfaring at det alltid finnes noen som gjerne jobber julaften for å slippe fri på nyttårsaften - les unge og festglade. Prøv å bytte!

Skrevet

Jeg jobbet som vikar i heslesektoren (bolig for pu) når jeg var ung (yngre..hehe).

Min erfaring er at INGEN med små barn jobbet kvelden på juleaften. Det var alltid noen unge som var intr. i den dagen (133% er det ikke..?)

Håper det ordner seg for deg også... det er ikke gøy å måtte jobbe den dagen når man har små barn :o(

Skrevet

Hvor små er dem da? Eldste min var 3 år sist julaften, og han la seg kl 19. Han skjønte ikke så mye, bare at han fikk masse pakker... Og no greier med julenissen osv... Men han ville likevel legge seg kl 19.

Det jeg mener med det jeg skriver er at det er jo bedre at du tar den vakten denne julen om du har veldig små barn. For hvis ikke så kan du risikere å måtte ta den vakten igjen når ungen er blitt litt større og syns det er stas med jul...

Bedre å bli ferdig med det med en gang.

Nå som ungene her i huset er så små, så fortsetter vi jula 1.juledag vi. :) De får noen pakker før de legger seg, så får de resten neste morra.

Det var suksess her i huset hvertfall... (Gutten min elsker å legge seg...)

Skrevet

det blir vel fri neste da? så da blir det jo sånn som skilsmisse barn ha det. sikkert litt kjipt, men dette takler du ;-)

Skrevet

Hvis du ikke klarer å få bytta så er det jo et alternativ å tyvstarte litt med pakkeåpning på formiddagen før du går på jobb?

Er hvertfall pakkene som er viktigst for meg å få med meg (ikke egne pakker men barnas)

Skrevet

Nei jeg får nok ikke bytta for jeg har 3årig høgskoleutd. (Dvs. at jeg må bytte med en som har samme utdannelse). Herlighet, jeg overlever nok dette også, men jeg gruer meg=/ Takk for svar iallfall, får trøste meg med at jeg tjener noen kroner på det.

De skal jeg bruke på en skikkelig "familiedag" på nyåret ;-)

Skrevet

Der jeg jobba før brydde de seg ikke om hva slags ansatta som bytta med hverandre, men var pu-bolig det også.

Merkelig at de kan bytte sånn om på turnusen, men du får kreve egen juleturnus? Evt sørge for at det går i din favør neste år:)

Men er jo 133% tillegg etter kl 12 så blir jo en del ekstra penger ja! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...