Gå til innhold

Gruer meg til imorgen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første dagen etter sommerferien..og jeg er utrolig kvalm og svimmel.. kaster opp og svimer hele dagen. Har endel kjemikalier og lukter på jobben min, så det skal bli en utfordring! Blir ikke mindrekvalm av det:/ Ble sykmeldt fra uke 10 til jeg var 7 mnd på vei pga dette sist.. men har ikke sagt fra til sjefene enda, og ikke vil jeg at kollegaene skal vite det enda.. Så sjefene må vel få vite det imorgen, huff..hater å si fra om sånt..blir ikke alltid tatt så bra..iallefall ikke om du er dårlig!

Spørs om jeg skal ringe legen eller om jeg må vente og vise sjefen at jeg har "prøvd" å jobbe selv med denne kvalmen.. usj.. dritt å stå med kunde og plutselig " beklager må bare springe å spy.." ..

Ville bare klage litt..:) Er så urettferdig å måtte være dårlig hver gang man er gravid.. føler alle andre er såå friske og i god form! Og så er det såååå kjedlig å være sykmeldt så lenge!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Skjønner godt at du gruer deg, ikke godt å være kvalm!

Har du prøvd å spise noe m sitron? Sitron brus, drops etc? Jeg syns d hjalp litt da jeg var gravid.

Lykke til i morgen, håper det går bra.

Skrevet

hei!

gratulerer med den lille spiren!! :)

så dumt at du er så mye kvalm og dårlig nå som du er gravid... det kan ikke være noe gøy... kanskje du kunne tatt kontakt med legen din og fått noe kvalmestillende?

håper at det går over etter hvert.

kos deg videre i svangerskapet ditt!!

:)

Skrevet

Vet hvordan du har det, har spydd meg gjennom tre svangerskap, fra dag 1 to the end. Ble sykemeldt 1 uke fult og dermed halvt, det hjalp, men spydde jo fremdeles. Var også lite gira på å spy i fanget på en pasient, så jeg var heldig og fikk endel tilrettelagt arbeid. Var til tider så blek at de "så nesten igjennom meg". Det var tøft, ikke press deg, bedre å få ta det med ro. Det er mitt råd:) Gi blanke i hva arbeidsgiver sier, de har ikke noe med det likevel:)

Lykke til, om veien føles lang pga dårlig form, så er det verdt det til slutt:)

Skrevet

Jeg har også vært kvalm og kastet opp i 3 hele svangerskap til ende.... Føler virkelig med deg :-)

Selv syns jeg det hjalp noe med Seaband, et elastisk band med en liten plastkule på som presset på et punkt på innsiden av armen som hjalp mot kvalme. Får tak i det på Helsekost og på terminalen til Color Line. Verdt å prøve hvertfall. Andre kjerringråd som hjelper for noen er ingefær, sinktabletter, B6 vitamin.

Jeg vet alt om at lange sykemeldinger er kjedelig. Med sistemann rakk jeg å jobbe litt når den aller værste kvalmen la seg noe før bekkenløsningen satte inn for fullt.... Man skal virkelig lide for å få sine etterlengtede barn... :-)

Men det er ingen som takker deg for at du kjører deg selv for hardt, så du bør tenke på deg selv og den lille spiren du har i magen.

Sjefen min sukket tungt og viste med hele seg at mitt siste svangerskap kom veldig ubeleilig for henne. Men det er ikke forbudt å få barn, og det er noe alle sjefer med kvinnellige ansatte i fruktbar alder bør forvente at skjer innimellom.

Ikke ha dårlig samvittighet for at du tross alt er med på å skaffe fremtidig arbeidskraft til landet. Hvis ingen fikk barn så ble det tomt her etterhvert....

Lykke til med sv.skapet!

Skrevet

Takk for det alle sammen:)

Veit ikke helt hva jeg skal gjøre imorgen.. blir det dumt om jeg ringer legen og får sykmelding og tar den med på jobb når jeg skal fortelle det? huff.. er ikke lett! Skal jobbe seinvakt morgen, og har jo ikke sjans..:(

Skrevet

Hvis du føler at du ikke greier å jobbe i morgen så blir det ikke dumt å få sykemelding å ta med. Har du ikke sjans, så har du ikke sjans.

Lykke til og god bedring. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...