Gå til innhold

spark og bevegelse i uke 27 + 1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå maser jeg litt igjen om spark og bevegelse, men siden jeg har mistet to sent i sv. før så er jeg så fryktelig engstelig. Nå kjenner jeg gutten min hver dag, som oftest om morgenen og kvelden, men noen dager kan det være veldig stille der inne flere dager i strekk. Jeg kan si hver dag at jeg har kjent, også de "stille" dagene, men da blir jeg så nervøs. Jeg dunker på magen og drikker cola og står i, men nei, småen sover. Da kjenner jeg at jeg er på randen av hysteri. Så kan han være aktiv igjen noen dager, før det er stille dager igjen. Er det virkelig sånn det er nå rundt om uke 27? Må nevne at jeg før har mistet mest sannsynlig fordi morkaken svikter og da dør de bare i magen. Så har jeg fått vite det på ul i uke 21 og uke 24. Så dere skjønner kanskje hvorfor jeg er redd... Det er lange uker å vente nå, synes bare det blir mer skummelt nå når jeg er så langt på vei. Må også nevne at jeg blir jo fulgt opp nøye, også på ul, og gutten min vokser fint. Men tanken er der hele tiden og spesielt på disse rolige dagene blir jeg helt stresset. Er det noen der ute som er kommet omtrent like langt og kan si litt om hvordan det er med spark og bevegelse? På forhånd tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 26+2 og har det på samme måte som deg. Han er egentlig veldig aktiv hele dagen,men så har jeg de dagene hvor jeg såvidt kjenner små bevegelser/dult. Da blir jeg også engstelig, men neste dag er alt normat igjen. Har ikke mistet før,så skjønner jo at du kansje er enda mer engstelig.

Jeg kjenner mest spark på morgenen før jeg står opp og på kvelden når jeg har lagt meg. Får jeg ikke minst et realt spark,sovner jeg ikke, men som regel kommer det utover kvelden,og jeg kan sove med god samvittighet...

Tror det er normalt med litt varierende aktivitet, det er vel om man over tid merker dalende aktivitet man bør kontakte lege..

Skrevet

jeg er i uke 26, merker god aktivitet daglig, men til forskjellige tidspunkter. Har lest at man skal kjenne bevegelser daglig på dette tidspumktet og at fosteret er meget aktivt den komende mnd. Jeg ville snakket med legen om dette. Forstår du er engstelig, jeg tenker og på at det kan gå galt, og føler hver bevegelse er en trygghet....Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...