Gjest Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Jeg er 13+3 og har lyst å vente ennå noen uker med å fortelle sjefen min om nyheten (pga lønnsforhandlinger - får ikke mye når de får vite at jeg er gravid). Men har allerede mage og selvfølgelig mange nye mat/kaffevaner ;-). Det er ikke enkelt!! Når sa dere ifra, og andre som har forsøkt å "holde tett" av ulike årsaker?
nungo Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Jeg sa i fra på jobben når jeg var i uke 16. Årsaken til at jeg ventet var at jeg har mistet flere ganger før og ville være litt mer sikker på at det var bedre sjanse for at dette skulle gå bra. Jeg ville nok ventet noen uker til om ikke det var fordi sjefen skulle gå i ferie og desuten skulle forberede budsjett for neste år - synes det var rimmelig at hun vistte athun måtte ta med i betraktningen at jeg sannsynnligvsi skal ha permisjon hele 2008.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 jeg sa det med en gang nesten til sjefen, for var så mye borte pga kvalme, de har jo taushetsplikt uansett.ellers sa jeg det sakte men sikkert etterhvert, de fleste visste det nok når jeg var 12 uker på vei. Men syns det er rar hvis du får dårligere lønn pga graviditet? hørtes merkelig ut..
Adelina2 Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Jeg fortalte det når jeg kom tilbake fra ferie..da var jeg 13 uker. Når jeg fortalte det hadde halvparten av personalet allerede gjettet det..de hadde sett det på meg :-) lykke til
klmw<3 Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Jeg ble kjempedårlig og var lysgrønn, kvalm og trøtt... trengte en delvis sykemelding.. derfor så jeg fra etter ca. 6 uker.. Det er ganske tidlig, men det var jo helt åpenbart at jeg ikke var frisk. Sa kun fra til sjefen og mine nærmeste kollegaer. Når jeg kom tilbake etter ferien delte jeg det med resten av staben... vet liksom ikke helt hvordan formen blir og som avd.leder har jeg forholdsvis stort arbeidspress til tider.... Sånn som situasjonen er nå er jeg nødt til å ta det litt mer rolig... når de andre vet blir det i alle fall lettere for meg å ta mer hensyn til meg selv og formen.... gå hjem fra jobb når jeg skal f.eks.... Ellers synes jeg det er synd at vi ikke har kommet lenger i forhold til likestilling og likeverd i arbeidslivet enn at vi som damer kommer dårligere ut knyttet til f.eks lønn når vi befolker kloden.. tror ikke mange pappaer er nødt til å tenke på dette når de skal ta ut pappa-permisjonen sin...
Gjest Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Nei, det er helt på trynet at man får mindre lønnstillegg, men jeg vet fra tidligere kollegaer at det er et dårlig forhandlingskort. Da vet de at vi er stabile der frem til fødsel, og tenker sikkkert at risikoen for sykemelding/mindre jobbing er tilstede ... AAAArg jeg vil bare være "flink" å si fra tidlig slik at sjefen får lang tid til å planlegge permisjonen, og ikke minst at jeg slipper å skjule mage og ekstramatpauser og kvalme ... Det er nok veldig få menn som har tenkt samme tanke, ja.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 Jeg fortalte det ca i 11. uke. De tok det kjempepositivt.
lille My-77 Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Hei:) Har ikke fortalt det til noen enda jeg. Bare mannen min da såklart. Er 12+1. Men nå er det nok snart på tide. Og lurer egentlig på om en del har mistanke. Liker ikke kaffe lenger og en del andre tegn. Men jeg har prøvd å holde på det en stund. Bare litt gøy å holde det hemmelig synes jeg.. Men tror somsagt jeg snart forteller det. Og da blir det vel til alle på en gang, jobb, familie og Venner:)
Gjest Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 Jeg sa det da jeg var 7 uker på vei. Var så dårlig og dro hjem endel fra jobb og orket ikke overtidsjobbing. Jobber i produksjon og det blir en del overtid i perioder, å da pleier alle å ta i et tak. Jeg har alltid jobbet overtid tidligere å følte for å fortelle han det slik at han visste hvorfor jeg ikke gjorde det nå, men det ble kun mellom meg og sjefen. Dagen etter ble jeg sykmeldt i en måned, da jeg kom tilbake fikk alle jeg jobbet med vite det.
frk.rosa Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 jeg fotalte det til sjefen da jeg var i uke 9. han tok det veldig fint, å vi skreiv både abeidskontarkt og jeg fikk høyere lønn og større ansvar ( noe jeg var lovd fra før). trur det er greit å si det tildlig pga permisjon. for ikke å snakke om tilrettelegging på jobben, for de som har behov for dette. =)
Gjest Lenchen Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Jeg sa ifra i uke 15. Man kan jo i prinsippet vente til man er 6 mnd på vei da
Trultemora er presseklar!! Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 Fortalte det på torsdag jeg og da var jeg ca 12+6 på vei! Likså greitt å fortelle det da, for jeg har fått bekkenløsning, så jeg lurer på om jeg kommer nok til å bli sykemeldt ganske snart!
CB-BabyBoy Skrevet 19. august 2007 #13 Skrevet 19. august 2007 Jeg fortalte det til kollegene (vi var kun 4 på jobb da) i uke 7 - de skjønte det var noe fordi jeg var begynt å bli dårlig da. Jeg ville vente til sjefen var tilbake fra ferie siden jeg ville si det personlig og ikke via sms, men pga sykemelding måtte jeg ringe - da var jeg vel akkurat i uke 12 tror jeg. Gikk veldig fint, alle er støttende og har full forståelse for at jeg må ta det rolig
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 19. august 2007 #14 Skrevet 19. august 2007 Uke 5 sa jeg det til sjefen, og uka etter til de andre medarbeiderne mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå