Gå til innhold

Hormonforstyrrelser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..sa legeskretæren til meg på telefon.

Jeg har vært klokkeklar og fått mensen til samme tid alltid. Etter sist svangerskap har alt forandra seg, og jeg hadde plutselig i sommer 2 ukers forsinkelse på mensen.

Hva er hormonforstyrrelser og hva skydes det???

Bare så irriterende og ikke vite hva som er galt, og hvorfor jeg ikke blir gravid:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lenge siden du var gravid sist? Det kan jo ta litt tid før hormonene kommer i ballanse har jeg hørt, kanskje amming også kan skape litt ulage?

Skrevet

Er over 2 år siden. Og lenge siden jeg slutta på piller... Forstår det liksom ikke. (Takk for svar...)

Skrevet

Hormonene er veldig lett påvirkelige av følelser, selv hadde jeg veldig uregelmessige sykluser i våres/sommer. Har aldri hatt det før. Siden vi prøver å bli gravide nå så tenkte jeg mye på det hele tiden, lette etter symptomer og håpet at tanta ikke kom. Samtidig ble jeg mer og mer stresset over at den ikke kom, når testene forble negative. Sånn var det måned ut og måned inn en stund, før jeg ringte gyn for å sjekke hvordan det stod til. Hun beroliget meg med at alt så bra ut og jeg fikk tatt masse blodprøver.

Det som var bra, men også nesten litt flaut var at fra den dagen jeg var hos gyn, så ble syklusen regelmessig igjen.... Sier ikke at alle nødvendigvis er like heldige som meg mht. at den stabiliserer seg på et blunk, men følelsene våre kan nok spille mer inn enn vi tror... særlig hvis vi går og venter og håper på å bli gravide... Det er jo ikke lett å la vær å tenke på, men jeg for min del var ihvertfall veldig stresset for at det skulle være noe galt med meg og etter å ha fått oppklart at det ikke var det, så var mye gjort tydeligvis... Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...