yinyang Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Hei.. Denne regelen, om fotolling av varer over 200 kroner, hvis jeg bestiller fra utlandet.. Hvordan funker det? Jeg betaler med visa på nett, vil jeg da få ekstra betaling ved henting på posten? Hvor mye hvis varen koster 400 kr? Enn hvis jeg betiller no somkoster 205 kr? Og gjelder dette alle land, eller bare norge?
Gjest ->>- Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Grensen er absolutt. Du må betale uansett om du kjøper for 201,- eller 999,-, liksom. Du får da vanligvis et brev fra posten hvor de forlanger et gebyr for å utføre "fortollingen" i tillegg til at de krever inn de 25% moms du må betale. Tror tollgebyret ligger på 90 (?) kr nå, så da vil moms + gebyr bli 190,- om du bestiller noe verdt 400. Reglene er ikke like i alle land, nei, men mange har en slags tollbarriere. Bøker er forresten unntatt disse reglene her i landet - dem kan du bestille så mange du vil av. Men stort sett lønner det seg å holde seg under grensen når man handler, eller å be avsender merke forsendelsen som gave eller oppgi en lavere verdi enn den egentlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå