Gå til innhold

microfiberkluter og vask

snella snella, aug05 og sept07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke akkurat svangerskap, men...

På en del av mine microfiberkluter står det at de skal vaskes på 40 grader... Er ikke det litt lite for kluter som "lever" en dag eller to på kjøkkenet, blant oppvaskkum og stekeovn, middagsbord og stoler?

Har vasket dem på 60 grader før, men tok en titt på vaskelappene i dag, da jeg tenkte de skulle få seg en liten powertreatment - kokvask. DET har jeg nå latt være (i tilfelle de skulle smelte eller noe).

Men 40 grader? Er ikke det litt merkelig?

Noen som kokvasker dem? Går de i stykker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I undertøy å på sokker står det jo også 40grader som regel, men de tåler jo fin 90grader. Jeg hadde tatt sjansen jeg ja. Nesten ingen klær tåler tørketrommel heller, men jeg hiver nå alt i trommelen bortsett fra duker og ull, å det går helt fint. Bryr meg ikke så mye om de lappene jeg:)

Skrevet

hvis det er sann kluter du bruker på kjøkken og tørker melk og syltetøy og ant som søles der ville jeg ikke bare ha vasket dem på 40 grader- tror neppe de blir rene da..

kjør de på 50, men husk ALDRI bruk skyllemiddel på mikrofiber.

Skrevet

Jeg bruker enjo, og har fått beskjed om at de kan smelte viss jeg vasker dem på 90grader. Vasker dem på 60, og støvmoppen på40

Skrevet

Jeg var redd for meltdown, ja!

For microfiber er vel laget av plastmateriale...

Funker fint på 60 grader da. (vet ikke om funksjonaliteten er redusert jeg...) Får bare fortsette med det da.

Skrevet

hm...hehhe,da er vel mine microfiberkluter helt ute av funksjon hva fiber angår tenker jeg;o)

vasker dem alltid på 60 jeg..og med skyllemiddel og det hele;o)aldri tenkt over

Skrevet

Jeg har vasket mine på 90, har to forskjellige typer, men aner ikke navnet. De funker nå fortsatt fint:)

Skrevet

Jeg vasker mine på 90 grader somregel, vet ikke om de er som de burde være men de funker da fint til mitt bruk fortsatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...