Gå til innhold

Min fødselshistorie :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag 6.august var jeg på vanlig kontroll hos legen min. Alt var i orden bortsett fra press mot prolapsen min som gjorde at jeg mista følelsen i venstre beinet mitt. Han sendte meg til st.olav for sjekk og evt igang setting. Jeg kom på sykehuset, ble sjekket og fikk beskjed om å komme tilbake dagen etter kl.09.00 for å bli satt i gang...

 

Tirsdag møtte jeg opp, men det var fullt på føden så jeg ble sendt hjem igjen. må innrømme at jeg ble litt skuffa da.men det gikk greit ettersom det bare var 1 dag.

Den natta sov jeg ikke så mye..var så spent.

 

Onsdag : Møtte opp på sykehuset kl.08.30. ble sjekket inn. fikk rom og kl.09.00 fikk jeg 2 stk modningstabl... jordmor sa at jeg måtte regne med å få 2 stk tabl 2 ganger til etter de første. også skulle det være 6 timer i mellom dem.. så jeg måtte regne med at det ikke ble baby før på fredagen.. javel tenkte jeg.. etter jeg fikk de tabl fikk jeg lov til å dra hjem om jeg ville. men jeg og mannen min gikk og spiste mat og tusla rundt..kl.15.00 skulle jeg møte opp igjen for å få nye modningstabl...

det trengte jeg ikke for kl.15.30 hagla riene på.og de ble sterkere og jevnere. Jeg spurte etter epidural og jordmor skulle hente legen og skulle komme tilbake om 10 min... etter 30 min måtte jeg ringe på henne for jeg følte at jeg måtte presse.. så på under 2 timer hadde jeg fått full åpning. Jeg fikk til slutt epidural.. herregud hvor herlig det var :)

og etter litt over 1 time med pressing var Emilie født. Jordmor var helt sjokkert over hvor fort jeg fikk full åpning ettersom jeg var førstegangs.

 

kl.20.20 ble verdens vakreste jente født :)

 

Hun var 48 cm lang og veide 3320gram. Hodekretsen var på 35cm.

så fra riene starta tok det ca 4 timer før hun var ute. Kjapp og grei fødsel :)

 

gleder meg allerede til neste gang, men det blir noen år til. Nå skal jeg bare kose meg med prinsessa vår :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hærlig! Gratulere så mye med den lille prinsessa:) Kos dere!

Skrevet

gratulerer masse.)

Lykke til videre

Skrevet

Gratulerer! Høres ut som en fantastisk fødsel!!! Håper jeg får en lignende;-)

Kos dere...

Skrevet

Gratulerer! Kos dere med tulla!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...