Gå til innhold

Min historie... noen flere? (Laaaang og litt rotete... :) )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Slutta på p-pilla høsten-03, altså snart 4 år siden. Hadde uregelmessig mens før jeg begynte på de, også da jeg hadde en pause etter noen år. Etter at jeg sluttet denne gangen har den også vært veeeeldig uregelmessig, fra ca en mnd helt opp til 6 mnd. Veldig slitsomt. Vi har ikke vært planlagte prøvere i denne tiden, bare sagt at d som skjer d skjer...

Men så fant vi ut her for noen mnd siden at vi ville prøve på ordentlig, og jeg fikk meg time hos gynekolog. Hun tok innvendig ul og sa alt så normalt ut, men muligens noen små cyster. Men ikke noe å bekymre seg over foreløbig sa hun. De siste mnd har mensen kommet mellom en og tre mnd, og hun sa da at hun visste jeg hadde blødninger så da trengte jeg ikke vente på mens for å starte på pergo. Startet på en enkel pergokur tidligere i sommer uten å ha fått mens. Hun sa jeg skulle bare telle den første pergodagen som dag 4 i syklusen. Men så på dag 11 fikk jeg mens/blødning. Regner med det var min "normale" mens som kom, som var på tur fra før jeg startet pergo-kuren. Dermed fikk vi ikke hatt sex i hele prøveperioden. Jeg vet jo ikke om jeg har hatt eggløsning før, og brukte ikke el-tester på kuren heller. Vil ikke bli helt "hysterisk" til å begynne med, jeg blir lett nok stressa fra før.

Hadde ikm 12.aug ift forrige blødning (ift normal syklus, noe jeg ikke har...), men ikke kommet ennå. De siste 2-3 ukene har jeg hatt mensmurringer/prikkinger i magen nesten hele tiden hver dag. Tok en test noen dager før ikm som var neg. Tenker å ta en ny hvis ikkje tr kommer innen 2 uker til. Tror dere at det er mulig at jeg fikk el av pergoen selv om jeg hadde en blødning? Ift da det er forventet m pergo? ÅÅÅ, blir så frustrert. Fikk ikke tak i gynekologen min heller da alt dette skjedde, pga ferie. Nå har jeg ikke tenkt å starte på evt ny pergo ennå pga vi skal gifte oss til sommeren, og vil ikke bli planlagt gravid nært den datoen, men som før: skjer d så skjer d. :)

Beklager at dette ble så langt og rotete, men veldig godt å få d ut! Har fremdeles så mange spørsmål at jeg tror jeg uansett bare må bestille meg time hos gyn snart, uansett hva som skjer. Leste at en mulig bivirkning var overstimulering av eggstokkene, så d kan jo bare være det. Men er jo snart 1,5 mnd siden jeg tok min siste tablett. Synes jeg har symptomer på alt hele tiden, både på graviditet og bivirkningene. Man kan jo bli gal av mindre, hehe... Uansett, takk for at du gadd å lese dette...

Hilsen ei frustrert tøvsjur :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pegoen kan virke for det ja: Når man tar pergo en syklus, så virker den som oftest syklusen etterpå også. Noe mer enn det vet jeg ikke, ble gravid for 1,5 år siden selv i pasue mnd etter første pergokur

Skrevet

Slenger meg på Trynes forklaring. Pergo virker i 2 mnd sies det... Selv ble jeg gravid på 2. runde med dobbel pergo.

Jeg var som det veeeeldig uregelmessig og fikk derfor Primolut fra gyn som skulle gi en blødning og da skulle jeg regne 1. blødningsdag som 1. dag i syklusen. dobbel pergo fra dag 5-10 og sex annenhver dag fra dag 10-20. Dersom ikke jeg fikk mensen innen dag 35 i syklusen skulle jeg ta grav.test. Dersom den var negatig skulle jeg bare begynne med ny runde primolut for å få en blødning og direkte på ny pergokur (ikke pausemnd dersom syklusen varte mer enn 35 dager da altså) Dersom jeg fikk mensen innen dag 35 skulle jeg ha en pausemnd og sex på dag 10-20 annenhver dag og evt ny test på dag 35 hvis ingen ny blødning. Hvis jeg fikk blødning før dag 35 skulle jeg da begynne på ny runde dobbel pergo.

Skrevet

Jeg kan kanskje ikke hjelpe deg Elibi så mye, men måtte bare høre med Maddemor. Jeg er i nesten samme situasjon som Elibi. Har vært prøver siden jan 05. Har vært gjennom alt av utredninger, lap og flere Pergo kurer, og fått "diagnosen" uforklarlig barnløs. Skal inn til samtale for ivf nå i sept. Men jeg vet hva som er broblemet vårt, og det er at jeg har så lange, uregelmessige sykluser. Vet jo aldri når jeg el og vet aldri når ikm er. Feks i dag er jeg på dag 56, og ikke noe har skjedd. Ingen blødning og ingen pos test. Ikke normalt! Jeg har Provera liggende som jeg har tatt et par ganger for å få blødning. Er det nesten det samme som primolut? Kan jeg bare ta den for å komme i gang med den siste pergo-kuren min, og for å styre blødningene? hørtes ut som om det var det du hadde gjort med primolut Maddemor. De to andre gangene jeg tok Provera var det legen som sa jeg skulle ta de. Kanskje jeg burde ringe å høre?

Vel, til uka skal jeg prøve akupunktur for å prøve å få orden på syklusene mine. Håper det hjelper.

Skrevet

Ikke for at jeg ønsker noen andre å ha d sånn, men ååå så deili å høre at d finnes andre m skikkelig laaaannge og uregelmessige sykluser. Har følt meg så alene. Så og si alle venninnene mine er "på dagen".

Håper ikke d var galt av meg å skrive inn på "slitere" siden vi ikke har vært planlagte prøvere så lenge, men har jo faktisk gått uten prevansjon i snart 4 år uten at noe har skjedd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...