Gå til innhold

Hun sover nesten ALDRI på dagtid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei meg at jeg gråter til tider, for jeg vet at hun trenger å sove.. Men, hun sover så og si aldri uansett hva jeg gjør..

Igår trillet jeg fram og tilbake i 2,5 timer før jeg ga opp.. Da var hun sulten igjen og hadde bæsjet, så var ikke mer å gjøre...

Hun kan være trøtt og har strekøyne i kanskje 5 minutter før hun pluttselig slår opp øynene og er helt våken igjen... (uansett og vi triller eller hun ligger rolig et sted...)

Kan jeg ha fått en baby som ikke trenger søvn på dagtid? Får henne ikke til å sovne uansett hva jeg gjør.. Av og til sover hun kanskje 5 minutter mens jeg triller til butikken, men våkner nesten med en gang igjen og vil ikke sove mer..

Er greit for meg at hun er våken, men vet at hun egentlig trenger den søvnen, så jeg blir så lei meg.. Hva skal jeg gjøre???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Sover hun bra om natten? hvor mange timer i døgnet sover hun?

sover hun lenge om morran?

kan være flere faktorer som slår inn, bla alder. vi sliter med det samme, men han har blitt litt bedre nå (2,5 mnd)

husker dette med storebror og, og det ble bedre jo eldre han ble, mer faste rutiner liksom

Skrevet

Hun er straks 4 mnd.. Umulig å få rutine, for vet aldri om hun vil sove... Natta er grei nok den, men dagtid er sjipt! Tar all dagtid-soving som bonus..

Skrevet

I min erfaring så sover de så mye de trenger. Gutten vår like over 4 mnd har alltid sovet godt om natten og lite på dagen. Det er jo egentlig slik det skal være. Han sover 4 blunder på 30 min fra kl 0830-1900, og sover fra 19-0830 med mating kl 23. Jeg har virkelig jobbet for å få ham til å sove lenger på dagen, inntil jeg innså at han ikke trenger mer søvn. Slik ser dagen vår ut:

0830 opp og stå, flaske

1000 blund

1200 flaske

1230 blund

Ut på tur noen timer etter dette og da har han 1 blund

1600 flaske

Middagslaging og pappa kommer hjem

17-1800 blund i løpet av dette.

1830 begynner vi å gjøre klar til natta, kos, synging, bad osv.

Flaske og så legges han og sovner greit.

2300 får nattflaske

Er hun i godt humør så trenger hun vel ikke mer søvn. Er hun overtrøtt og sutrete så ville jeg sett på hva som funker de gangene hun faktisk sover lur. Jeg måtte bruke uker på å få ham til å sove i sengen sin på dagtid, bare være tålmodig og prøve igjen og igjen. Ellers ble det mange lange turer for det har han alltid likt. Jeg har styrt mye med dette for det er jo ikke mye man får gjort verken av dusj, husarbeid osv på disse 30 min pausene. Men for meg er det viktigste nattesøvnen så da må man heller kose seg med den dagvåkne gutten. Håper dere finne ut av en rutine som passer dere! Kan anbefale elizabeth pantleys bok som også handler om søvn på dagtid, samt det man finner ut av å lage et skjema for hver dag. Da er det lettere å se hva som funker.

Har vært litt diskusjoner om rutiner for 4 mnds baby i det siste så beklager hvis jeg gjentar og gjentar meg selv men må nesten svare når jeg ser at folk er i samme situasjon som meg, lykke til!

Skrevet

Jenta mi også har alltid sovet lite, og hun får jeg bare til å sove når vi triller.

Hun sover 11-12 timer i døgnet (er nå snart 8 mnd), 9-10 timer om natten (vil gjerne opp 05.30, og med to nattamminger ennå, mest for vanens skyld tror jeg ?) og 1-2 timer om dagen. I dag bare en time. Det er slitsomt, men nå er det heldigvis snart pappans tur til å være hjemme :-)

Skrevet

Vår sover også bare et par timer i vogna om formiddagen, og så kanskje en kort blund om ettermiddagen. Hvis vi bærer henne osv om etteridagen så kan hun sovne, men våkner fem minutter etterpå. Så har konkludert med at hun ikke trenger mer søvn, vi. Vi får bare underholde henne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...