Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Jenta mi vil spise mindre og mindre av brystet. Bare på noen dager så har det blitt verre og verre. Virker som jeg har lite melk. Hun tar brystet en liten stund før hun vrir seg unna og hyler osv. ser ikke melk i munnen hennes, Bytter bryst og da suger hun en stund der også før det blir samme greia om igjen. Får grøt og en flaske med tillegg om kvelden. Før hun legger seg så ammer jeg henne. Da går det som regel bra fordi hun er jo ikke så sulten da. Har prøvd å legge henne til oftere for å få opp produksjonen og jeg pumper (det jeg får til) på kvelden når hun får flaske slik at hun har i grøten til lunsj. Men virker ikke som at det hjelper. I ettermiddag ble hun ikke mett av bryst og grøt ( hun får grøt av 3 ts sammen med mm). Vi måtte bare gi opp å gi henne en flaske i tillegg. 120 ml gikk rett ned og hun ville gjerne ha mere. Går bra med amming på natta enda da. Virker som jeg får mindre å mindre melk. Pumper å får ut kanskje 50 ml men gir henne det jeg har da. Før så nekta hun flaske men plutselig ville hun ha den (tror hun var sulten og skjønte hun kunne bli ordentlig mett av denne) Huff ville bare få ut frustrasjonen litt. Blir litt lei meg når det ser ut til at hun må få flaske med tillegg oftere... Hun er bare 4 1/2 mnd. Flere som har hatt det slik? og hvordan gikk det? måtte dere bare gi opp tilslutt eller klarte dere å amme mere siden??
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Jeg har ikke selv erfraring med for lite melk.. prøver meg alikevel med noen råd! Jeg tror jeg ville prioritert at hun får drikke fra brystet mao at du ikke pumper for å ha til grøten neste da, men bruker mme til grøt og morsmelk til drikke. Forsøk å lage ammingen til en ekstra fin kosestund , f.eks ligge og amme igjen også på dagtid når du kan. Amme før hun blir hysterisk sulten og selvsagt amme ofte - og så ta vare på eg selv, hvile , vitaminer, rikelig drikke etc! Det er jo veldig "bekvemt" for barnet å drikke av flaske fordi det går så fort med lite anstrengelse, må suge mer og jobbe mer for maten fra brystet! Amming stimulerer melkeproduksjonen bedre enne pumping! Mao amme mer og pumpe mindre! Håper noe kan hjelpe! Lykke til!
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 19. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2007 joda har prøvd å sitte for oss selv å kose oss, men hun spiser ikke lenge. Jeg tar vitaminer og drikker mye vann. spiser normalt. Hun tilbys brøst en time eller 2 før grøten noen ganger spiser hun noen ganger ikke. Blander grøten på kvelden med mme og hun får drikke litt av flasken ved siden av. Blir god å mett da virker det som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå