Gå til innhold

ang. ultralyd.

LilleGull *12.03.08*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har enda ikke fått hørt hjertelyden og har så lyst til å høre den når jeg skal på kontroll neste gang, er da 13 uker på vei. Noen som vet om det blir gjort ved innvendig eller vanlig ultralyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått høre hjertelyden på kontroll hos lege. Hørte ikke hjertelyden på UL, men fikk jo se hjertet som slo:)

Skrevet

jeg hørte og så hjerte slå når jeg var 7+3 men det var innvendig..

regner med at du får høre hjertelyden neste gang du skal på kontroll og det er da utvendig :) du må jo bare spørre legen/jm om du ikke kan få høre hjertelyden, er alt for mange jenter som er redde for å spørre om ting når de er på kontroller synes jeg :(

Skrevet

Ikke d at jeg er redd for å spørre, bare det at jeg har ikke vert på kontroll siden uke 7, og da ville ikke jordmor leite etter hjertelyd fordi hun synes det var for tidlig og ville ikke at jeg skulle bli engsteli dersom hun ikke fant den. Men har mistet en god del av symptomene mine nå, så begynner å bli litt engsteli og veldi gira på å høre at det er liv inni magen :)

Skrevet

de fleste hører nok ikke hjertelyden før de er over 12 uker tror jeg...

og jordmødre vil ikke høre etter hjertelyden så tidlig som uke 7 pga vi kan bli engsteli om de ikke finner hjertelyden...

hvilken uke er du i nå og når skal du på kontroll igjen?

Skrevet

jeg er 12+3 idag og skal på kontroll på torsdag da er jeg akkurat 13 uker... Da får jeg vel høre hjertelyden vel?

Skrevet

Jeg hørte ikkje hjertelyden da jeg var 12 uker på vei, jordmor sa at noen ganger så "gjemmer" babyen seg. Ble ganske skuffet, trodde jo med en gang at det var noe galt. Da jeg var der 4 uker etterpå tok det lang tid før hun fann hjertelyden, men heldigvis fant hun den tilslutt:) Var helt spesielt, gikk virkelig opp for meg at det er et lite barn inni magen:)

Når er jeg 27 uker på vei og alt er kjempe bra:D

Skrevet

i mitt forje svangerskap hørte jeg ikke hjertelyden før i uke 17 eller 18. Spurte ikke om det før heller, var på UL først da og så at alt sto bra til.Håper alt går bra nå også, er i en del elendigere form nå enn da jeg gikk med lillegutt for da var jeg tipp topp form. Jeg er 7 uker på vei i morgen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...