Gå til innhold

Innlagt observsjon pga preklamsi!


Tessa-81

Anbefalte innlegg

Ble innlagt etter legebesøket fredag da jeg hadde 2+ proteiner og 150/105 i blodtrykk. Har også 2-3 i ødemer. Ble foretatt sparketest og den var fin. Hjertet til junior slo også i fin rytme. Måtte bli på sykehuset natten over og ta nye prøver dagen etterpå. De ville sette fødselen i gang om jeg hadde moden livmor, det hadde jeg deserre ikke og da fikk jeg reise hjem og komme tilbake om to dager og undersøke på nytt igjen. Er hjemme nå og har ikke kjent så mye tegn fra gutten min dag. Samboer har lyttet med jordmorstetoskop og hørt at det slår i 140 i minuttet, Det var godt det!

 

Ville dele historien med dere, og gjerne høre historien til andre som har opplevd dette. Føler meg fin, ikke pannehodepine eller smerter i mageregionen. Men redd for å anstrenge meg siden blodtrykket allerede er høyt.

Det blir uansett enten naturlig eller igangsatt fødsel innen en uke! Jippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke mange som svarer på innlegget mitt...hmmm....

Om noen skulle lese dette og har erfart det samme er dert fint om de kan komme med et par ord. Bekymrer meg om dagene om hva blodtrykket er og om småen har det bra. Synes det er vanskelig å vite når jeg skal ringe KK. Skal jeg gjøre det når jeg bare har litt vondt i hodet? Når jeg er litt dårlig? Har en høy terskel for å ringe, vil ikke virke sytete. Men det er jo viktig for meg at babyen har det bra og at dette ikke går utover ham stakkar. Første svangerskap og ikke erfaring med dette! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld Tessa,

 

Jeg var på kontroll hos jordmor på mandag, og hun sendte meg videre til sykehuset for kontroll. Har det samme som deg, masse vann i kroppen, høyt blodtrykk og hun fant spor av protein.

 

Når jeg kom til sykehuset sjekket de meg og jeg ble sendt hjem som "friskmeldt". Håpet jo på at de kunne sette meg igang... Terminen min er i dag...

 

Dagen etter ringte jeg legen min (han har fulgt meg opp helt suverent) og vi la en liten slagplan! Nå er jeg hos dem annenhver dag med urinprøve + at de måler blodtrykket mitt. Er jo betryggende for meg, men det er ikke noe gøy å vite at jeg er i faresonen. Det er en stressfaktor som henger over skuldrene mine. I morgen skal jeg avlegge et nytt besøk og jeg kjenner jeg er urolig.. Synes jeg har fått mye mer vann i kroppen bare i dag!

 

Babyen har det fint og jeg kjenner aktivitet hver dag! Til tross for at det er liten plass så synes jeg hun er aktiv, og det er betryggende for meg.

 

Jeg har heller ikke noen erfaring med dette (er førstegangsfødene sånn som deg), men jeg tenkte bare å dele tankene mine med deg!

 

Ønsker deg lykke til - snart er vi i mål og vi kan kalle oss mamma :-)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt urolig da jeg leste innlegget ditt.. Er pannehodepine tegn på svangerskapsforgiftning? Jeg har også fått en del vann i kroppen i d siste og har hatt noen merkelige smerter nede i magen.. Men ikke hatt utslag på urin eller høyt blodtrykk! Må man ha alle symptomene eller kan d være noe galt ved bare noen av dem? Er i uke 39 nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MissiCippi,

 

Det er ikke meningen å "skremme" deg eller gjøre deg "urolig".

 

Det som kan være tegn på svangerskapsforgifning er vann i kroppen, høyt blodtrykk og protein i urinen. To av disse tre tingene må vel være "der"... Jeg vil tro du er frisk så lenge blodtrykket og urinen din er fin, men jeg ville kanskje ringt legen/jordmor for å høre hva hodepinen kan komme av! Er jo ingen lege... Jeg vil tro det går bra :-)

 

Er det lenge til du har termin? Ha en fin dag :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for d:-) Regner med at alt er bra og at jeg bare er trett.. Sover dårlig om nettene nå, og flyr på do hele døgnet.. Har min termin om 5 dager og ul termin om 13! Så d nærmer seg..:-) Skal til jordmor på mandag. Får høre med henne da! Fin dag til deg også:-) Og lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for respons på innlegget. Det var godt å lese at andre har det slik også. At å engste seg er helt normalt uten at en trenger å være hysterisk for det! Pannehodepine er den hodeverken som er karakteristisk for svangerskapsforgiftning. Det er viktig å få i seg nok væske i løpet av dagen, helst vann, får man for lite væske får man vondt i hodet av det og. Selv om vi føler at kroppen er full nok av vann som den er, er det likevell viktig å drikke gjevnlig. Jeg er flink å drikke vann, men synes jeg tisser lite. Nyrene fungerer ikke opptimalt nå så nært fødsel og med svangerskapsforgiftning i tilegg.

 

Var til jordmor nå på torsdag, og hun sa at uansett om det er en mild eller kraftigere form for svangerskapsforgiftning, vil de ikke la gravide gå lenge over termin. Det kan bli aktuelt å prøve stripping om det ikke skjer noe i løpet av helgen. Da starter fødsel som regle innen to døgn. Jeg vil helst at fødsel skal starte av seg selv, men er med på stripping om det tigger den fødselsprosessen til å komme i gang!

 

Uansett ja, ikke lenge igjen nå....men likevell så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...