Gå til innhold

Bevegelser i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er for dere mye bevegelse/spark i løpet av en dag? Og hva er lite?

Tenker sånn i forh. til varighet, type bevegelse, tidspunkt ellers, osv.

Skjønner dette er svært individuelt, men litt derfor jeg lurer og :=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen? :)

Skrevet

Lurer også litt på dette... Og skjønner ikke helt det her med å telle. Da skal det være ti spark i løpet av en dag... Men hvis babyen beveger seg "sammenhengende" i flere minutter, telles det da som kun et spark eller? Hva med opphold på noen sekunder, er det et eller flere da? Skjønner det ikke helt... Tenker jo av og til at ti er ganske lite de dagene jeg allerede før jeg står opp har ligget å kjent på babybevegelser i flere perioder... Andre dager hvor jeg ikke har vært like oppmerksom kan jeg plutselig tenke ;har hun egentlig beveget seg særlig i dag? Da kan ti virke mye. Noen ganger beveger hun seg ikke hvis jeg er litt bekymra og prøver å få kontakt, da blir jeg jo bare mer bekymra... men så går det litt tid å så er det full aktivitet... Nå er jeg fire dager over og den siste tida her jeg kjent bevegelser fra øverst til nederst samtidig, ellers er det mye sånne boltre bevegelser, bare en skjelden gang kjenner jeg det jeg, før jeg ble gravid, trodde var spark (altså at hun faktisk slenger ut en fot og sparker)...

Uansett hersker det liten tvil om at jeg, etter jeg ble gravid, fikk en ny yndlingsfølelse - nemmlig babybevegelse :) Det er den beste følelsen i verden, spesielt når du lurer på om det fortsatt er liv der inne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...