Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Jeg og mannen min skal gå fra hverandre. Vi har et barn sammen. Har han lov til å komme å hente barnet helt uten videre? Han skal ha barnet i morgen alikevel, men sier at han ikke vil vente til i morgen. Vi har ikke vært på mekling enda, da dette er et nylig brudd. Han sier at han skal komme uansett hva, men han vil ikke lage bråk foran barnet. Jeg lurte bare på mine rettigheter ang dette.
Gjest ->>- Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Like lov til som du har til å beholde barnet, ja. Inntil samværsavtale er opprettet har dere akkurat samme rettigheter, forutsatt at begge har foreldreansvar.
Piri Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Han må da vel ha lov til å se ungen sin når han vil? Så fremst han ikke er en slem og fæl mann. Hvilken rett har du til å nekte ham og ungen å være sammen? Tror du skal være glad for at han frivillig engasjerer seg i ungen og at du slipper å løpe etter ham å prakke ungen på ham. Forskjellig man skal lage bråk om........fysj.
lilja70 Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Jeg støtter innleggene over meg. Flott at faren engasjerer seg i barnet, det er nok av dem som velger å "straffe moren" ved å ignorere barna. Håper du er enig i at det er dumt å lage bråk så barnet ser det.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Hei. Hi igjen her. Vi har nettopp prata sammen mannen og jeg. Så det blir ikke at vi skal gå fra hverandre alikevel.. Så glem spørsmålet. Hi.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 det var ikke hi som skrev. jeg er hi og vi skal fremdeles gå fra hverandre. Han har aldri vært sammen med barnet, derfor jeg lurte.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Flott med en far som engasjerer seg i barnet, men ikke på en slik måte. Hvis dere hadde en avtale om et tidspunkt, og han velger å nekte å overholde det, er han da ikke hverken samarbeidsvillig eller engasjert på en positiv måte. Det viktigste han kan gjøre som pappa, -og dere sammen som foreldre, er å kommunisere og finne kompromisser der dere ikke er enige. Synes det er rart at fokuset på fars engasjement blir så enveiskjørt at det tilsynelatende er greit at han kommer akkurat når han vil -bare han kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå