Gå til innhold

Teutonia eller Simo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe en kombivogn, å valget har falt på disse to merkene. Vil gjerne høre andres erfaringer med de to vognene slik t jeg klarer å bestemme meg:)

Får en liten gutt i januar så vognen må ha go plass til pose og være god å trille på vinterføret. Har hørt mye positivt om simo, hvordan er teutonia? Er teutonia like stor og tung som simo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har teutonia Y2K, har vært toppers fornøyd med denne vogna, god plass til pose i baggen, og i sittedelen sover tulla godt nå når ho er 2,3 år.

Skrevet

jeg har valgt teutonia (mistral s vel og merke) men for å si det sånn så vil jeg tro det blir riiimelig trangt i softbagen med vognpose. Jeg har termin i september og skal ha saueskinn i bunnen og dyne og teppe over. Når jeg slutter med softbagen har jeg saueskinnspose. Føler det blir for klumpete med vognpose oppi bagen.. da ville jeg nok heller hatt duovogn om du skal ha pose i..

Skrevet

hei!

jeg turte ikke å kjøpe teutonia for kjenner flere som har den men er skikkelig misfornøyde pga vogna ofte måtte til reperasjon..tror det var for tungt understell pluss at trehjulingene var lett for å velte..

men jeg har ikke prøvd den selv:o)vi sto mellom simo og emmaljunga og det ble emmeljunga tilslutt.

Skrevet

Jeg har kjøpt teutonia prestige duo og jeg syns den er veldig grei. Stor og god bag, men myyyye lettere enn simo, og tar myyyye mindre plass når vi slår den sammen :-)

Jeg syns simo vognene er tunge og klumpete, men det blir jo opp til hver enkelt selfølgelig. Min svigerinde har simo og er strålende fornøyd. Men hun må ta av baggen før hun løfter vogna inn i bilen, for med baggen på blir den altfor tung og stor...

Skrevet

Jeg har alltid vært simo-tilhenger, men til sistemann prøvde jeg å kjøpe teutonia y2k. Den er solgt nå!!! Kommer til å bare ha simo senere. Teutonia-vogna ble for liten da gutten min var 1 1/2 år (hodet oppi kalesjen) + at kalesjen var så lite dyp at om vinteren snødde han ned. I tillegg var den alt for ustødig. Litt kupert terreng, og jeg måtte streve for å holde igjen veltet. Den er veldig god å trille, men det var ikke nok for meg. Dessuten tok den nesten like stor plass som Simo, kombivogna.

Simo er norsk, og laget for norske (store) barn og norsk klima.

Men, det er jo hver sin smak og mening, og alle har vel sin. Min kombivogn simo, er nå brukt til 3 barn. Så den er sterk.

Lykke til med vognvalget!

Skrevet

men står ikke forhjulene på y2k-en tett sammen fremme?? Det blir jo nesten som 3-hjuling det, og det nytter ikke på norske vinterføre. Jeg ahr kjøpt lufthjul til men vogn for at den skal være bedre til vinteren.

Skrevet

eller til MIN vogn som det også går an å skrive :-)

Skrevet

følger med på samme tråden, står med samme valgene.

er teutonia prestige kombi liten når man slår den sammen? og er det lett?

Skrevet

Jeg valgt Teutonia Prestige da jeg fikk jenta mi i fjord høst. Kjøpte med skinnposen til teutonia og har vært svart fornøyd med vogna. Den fungerer bra og tar liten plass.

Sparte nesten 2000,- på kjøp i Sverige.

Skrevet

Jeg har en sønn på 7 mnd.. Spm du spør er veldig vanskelig! jeg kjøpte meg en simo duo softline... Brukte den til han var 6 mnd.. men likte ikke sportsdelen.. kjøpte da teutonia mistral.. Elsker den vogna! Kort sagt.. begge vognene er suveremde! VIlle ikke vært uten simo bagen.. og ikke uten mistralen nå.. hm.. uansett lykke til med valget!! =)

Skrevet

Men,om man kjøper en teutonia mistral,kan man da få bagen i den fargen man vil??? for på nette er dem bare i blått???

Skrevet

Må bare si det... I mistralen er baggen mindre enn i prestige...

Skrevet

e vel forkjell på hard eller softbag da....

men kan e forkjellen på mistral og prestige? ser jo like ut spør du meg...

Skrevet

Har alltid vært simo tilhenger.. Har prøvd Quinny (3hjuling) og aldri mer, vogna tippa flere ganger, Va innom Brio også, men nei.. Endte opp med simo, nu har vi forresten fått Emmaljunga City Cross i gave og den e krute god..

Skrevet

Ser ut som det blir ett vnskelig valg det hær:P Men det heller litt mot Simo.Har prøvd Simo i butikk å likte den, men vil prøve teutonia før jeg bestemmer meg. Takker for masse svar:)

Skrevet

Jeg har brukt teutonia mistral fra fødselen til junior, og eeeeeeeeeelsker den. Mistral er egentlig en ren sportsvogn, men man kan ha bag i den når babyen er liten;) Det ble aldri aktuelt å kjøpe ny vogn nå når vi venter nr 2. Bagen til mistral er liten, men da jeg fikk junior i september, brukte jeg liggeforlenger i fotenden av vogna (gjør sportsdelen om til en dypvogn) og voksi. Venninna mi gjorde det samme, bare med skinnpose, og vi begge syntes dette var en super løsning! Mistral er lett, har 4 hjul og er fantastisk på vinterføre. Du kan velge bagen i alle mulige farger. Tips her: www.pingpong-online.com

Der kan du finne alle farger, modeller, o.l. Vi har bestilt derfra, og er kjempefornøyde. Da vi trengte å bytte noe på ene hjulet pga slitasje, sendte vi en mail, og vi hadde ny og GRATIS reservedel i løpet av et par dager. Super service. Lykke til med valget!! Jeg stemmer for teutonia:)

Skrevet

Jeg liker best simo. Men hvorfor vil du ha kombi og ikke duo? Skjønner hvis du må bære barnet opp masse trapper etc, men ellers er det jo mye bedre plass i en duovogn. Jeg syns de er finere også, på kombi ser kalesjen så overdimensjonert ut i forhold til baggen.

Skrevet

Vi har også brukt Teutonia Mistral siden starten, og er like fornøyd som deg. Er mindre i dimensjon enn Simo (greit å ha plass til annet i bilen), er mye lettere og har en del praktiske funksjoner. Kjøpte også fra pingpong, super service og mye penger å spare.

Simo har rett og slett ikke utviklet seg nevneverdig de siste 20 årene, ikke kjøp Simo-vogn. Den er fryktelig stor og tung.

Jeg stemmer også for Teutonia! Og i alle fall ikke Simo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...